LHS-em z Chin do Sławkowa

0
1189
www.lhs.com.pl

PKP LHS bierze udział w Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO w Gdańsku. Spółka zarządzająca najdłuższą szerokotorową linią kolejową w Polsce zaprezentowała alternatywne warianty Nowego Jedwabnego Szlaku: z Chin przez Kazachstan i Morze Kaspijskie oraz z Iranu i Indii, a następnie przez Azerbejdżan, Gruzję, Morze Czarne i Ukrainę do Sławkowa na Śląsku, który jest najdalej na Zachód wysuniętym punktem linii szerokotorowej w Europie Środkowej.

– Wartość towarów importowanych z Azji do Europy to co roku blisko 800 miliardów euro. Łącznie do Europy trafia 15 milionów kontenerów, z czego ogromna większość trasą morską. Tymczasem trasa lądowa jest 2-3 krotnie krótsza i zapewnia szybszy zwrot z inwestycji. Jako kraj i jako przewoźnik możemy na tym skorzystać – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Z roku na rok rośnie wolumen transportu intermodalnego w Polsce. Jak wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego, w II kw. 2017 liczba przewiezionych TEU w Polsce wzrosła o blisko 19% w porównaniu do II kw. 2016. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa odnotowała w 2016 r. 52% wzrost transportu intermodalnego.

PKP LHS przeznaczy 1 miliard złotych na dalszą modernizację infrastruktury i taboru oraz rozbudowę systemu sterowania ruchem kolejowym. Obecnie prace modernizacyjne trwają na stacjach w Sławkowie i Zamościu Bortatyczach. W kwietniu spółka podpisała list intencyjny z Kolejami Ukraińskimi w sprawie elektryfikacji przejścia kolejowego Hrubieszów – Izow. Ponadto, PKP LHS rozwija współpracę z partnerami zza wschodniej granicy, w czerwcu spółka dołączyła do transkaspijskiego porozumienia TMTM, które zrzesza przewoźników m.in. z Kazachstanu, Azerbejdżanu, Gruzji, Ukrainy i Polski.

Dzięki konsekwentnym inwestycjom w modernizację i rozwój, PKP LHS jest obecnie najbardziej efektywnym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Korzystając ze szlaku, którego długość nie przekracza 2% całości infrastruktury kolejowej w kraju, firma przewozi ponad 4% ładunków i wykonuje ponad 6% całości pracy przewozowej na polskiej kolei. W 2016 r. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 9 mln 995 tys. ton towarów tj. ok. 300 tys. ton (ok. 3%) więcej niż w roku 2015. Spółka osiągnęła taki wynik mimo spadkowej tendencji na całym rynku przewozów towarowych w Polsce.

źródło: LHS

 

Poprzedni artykułFotograficzny “Debiut” Karoliny
Następny artykułRyszył nabór do Straży Pożarnej
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments