W dobie rozkwitu handlu internetowego coraz większe znaczenie ma nie tylko sam produkt, ale i wyrazistość witryny, na której został wystawiony. Jeśli informacja o sprzedaży dotrze do większej liczby potencjalnych klientów, szansa na sprzedaż rośnie. Jaki wpływ na widoczność witryny w internecie ma pozycjonowanie i jak wyglądają takie działania?

Dlaczego warto pozycjonować strony internetowe?

Pozycjonowanie stron internetowych jest najskuteczniejszą reklamą w internecie. Procesy mające na celu pozycjonowanie można porównać do budowy efektywnego baneru reklamowego. Sklepów w centrum miasta jest wiele, jednak chętniej wejdziesz do tego, który lepiej przyciąga uwagę. Podobne zasady panują w sieci, choć konkurencja jest tutaj jeszcze większa. 

Najważniejszym celem pozycjonowania stron internetowych jest przeprowadzenie takich działań, które sprawią, że serwis pojawi się wysoko w wyszukiwarce. Większość klientów korzysta z oferty jednego z kilku pierwszych sklepów z listy. Im niżej w wynikach organicznych znajduje się witryna, tym mniejsze prawdopodobieństwo wejścia na stronę. Dzięki dobrze przeprowadzonej kampanii SEO możliwe jest pojawienie się wysoko na liście wyszukiwarki Google, co wpływa na większą liczbę klientów i sprzedaż.

Jak przeprowadzić proces pozycjonowania?

Niektórym może się wydawać, że pozycjonowanie jest łatwe i każdy może prowadzić samodzielnie właściwe działania. Wystarczy wrzucić kilka opisów na stronę sklepu, a pozycja witryny natychmiast się podniesie. Warto jednak wziąć pod uwagę, że w ten sam sposób może działać konkurencja. Zatem, jeśli chcesz wygrać wyścig o klienta, musisz zrobić coś więcej. Poza tym warto mieć świadomość, że niewłaściwe działania na stronie mogą wpłynąć negatywnie na widoczność serwisu. 

Pozycjonowanie to szereg działań, wśród których znajduje się uzupełnienie opisów na stronie, prowadzenie bloga firmowego, link building. Oczywiście to dopiero wierzchołek góry lodowej, bo SEO obejmuje wiele obszarów – od contentu, po UX i programowanie. Jednak pierwszym krokiem pozycjonowania zawsze jest badanie rynku i ocena konkurencji. Na tej podstawie wycenia się szansę na wysoką pozycję i kroki, które należy wykonać, aby się tam znaleźć. Praca nad stroną powinna być nieustanna. Oznacza to, że nad widocznością serwisu należy pracować przez cały okres działania firmy w sieci. Warto pamiętać, że pozycjonowanie to proces długotrwały, a pierwsze efekty mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach.

Dlaczego właśnie pozycjonowanie stron www w Artefakt?

Jedną z firm zajmującą się pozycjonowaniem stron jest Artefakt. Działania firmy pomogły wielu przedsiębiorcom uzyskać świetne wyniki. Pozycjonowanie stron www w Artefakt obejmuje wiele obszarów, również związanych z tworzeniem wartościowego contentu. 

Najlepszym dowodem na to, że specjaliści Artefakt znają się na swojej pracy, jest pozycja firmy w wyszukiwarce Google. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę “pozycjonowanie stron“, a na szczycie listy można znaleźć ofertę agencji Artefakt. Czy potrzebne Ci są inne dowody potwierdzające skuteczność działań optymalizacyjnych?

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments