Jakie mamy szanse na wymarzoną sylwetkę?

0
142
GAIA

Marzenia o idealnej sylwetce dotyczą wielu z nas. Potrafią pozostawać niespełnione miesiącami, latami, a bywa również tak, że zostają raz na zawsze pogrzebane. Często nie mamy żadnego planu i pomysłu na to, jak choć odrobinę się do tego ideału przybliżyć. Tymczasem szanse na wymarzoną sylwetkę możemy znacznie zwiększyć, jeśli spokojnie przeanalizujemy dostępne w tym zakresie możliwości. Co zatem można zrobić, by smukłe ciało ze sfery marzeń przenieść do rzeczywistości?

Ćwiczenia — nie tylko na siłowni

Dla sympatyków aktywności fizycznej na siłowni, trening to jeden z ulubionych momentów w ciągu dnia. Niemniej, nie wszyscy z nas mają tak ogromne pokłady chęci i motywacji do ćwiczeń. Wielu z nas przekreśliło w myślach szansę na wymarzoną sylwetkę właśnie dlatego, że profesjonalne rzeźbienie ciała to coś, w czym kompletnie się nie odnajdują. Czy jeśli jesteśmy jedną z tych osób, musimy pożegnać się ze swoimi marzeniami o idealnej sylwetce? Niekoniecznie.

Kiedy zaczynamy starania o piękną sylwetkę, nie musimy już od pierwszego dnia 

takiego postanowienia zapisywać się na siłownię i zmuszać do codziennego treningu. Alternatywą dla kształtowania mięśni na siłowni może być taniec, np. zumba. Jest to połączenie elementów tańców latynoamerykańskich z elementami fitnessu. Początek zumby sięga lat 90. a jej korzenie to Kolumbia. Dziś zumba stała się doskonałą formą treningu w rytm latynoskiej muzyki. Wykorzystywane są kroki zaczerpnięte z samby, salsy, flamenco, merengue i wielu innych. Jako że ta sportowo-muzyczna aktywność ma za zadanie, oprócz modelowania sylwetki, również doskonale bawić uczestników i wprawiać ich w dobry nastrój, tego typu trening często zupełnie nie jest kojarzony z forsownymi ćwiczeniami, tymczasem angażuje całkiem sporo grup mięśni. Ćwiczenia poprzez zabawę i taniec są bardzo dobrym wyborem dla tych, których zniechęcają treningi siłowe, a pragną wymodelować sylwetkę i przyspieszyć metabolizm.

Dieta — koniec z monotonią

Smukłe ciało wymaga przede wszystkim utrzymania odpowiedniej podaży energii z pożywienia. Jeżeli energii tej będzie zbyt wiele, zaczniemy tyć. Ze sklepowych półek kuszą przekąski — chipsy, słone paluszki, słodycze — dlatego o nadmiar kalorii nietrudno. Dieta jednak bywa tym elementem dążenia do wymarzonej sylwetki, który sprawia, że według nas szanse na uzyskanie smukłego ciała są bliskie zeru. Dlaczego? Dietę kojarzymy z niskokalorycznymi, mało atrakcyjnymi smakowo potrawami. Jałowość i monotonia dietetycznych posiłków sprawia, że nawet nie zaczynamy odchudzania. Tymczasem dieta nigdy nie powinna być monotonna ani niesmaczna. To podstawowy błąd, który popełniamy przechodząc na dietę odchudzającą – wychodzimy z założenia, że od teraz przez jakiś czas będziemy w reżimie żywnościowym. Nic bardziej mylnego. Dieta może, a nawet powinna być smaczna, aromatyczna, a przy tym dobrze zbilansowana. Nadmiaru tkanki tłuszczowej pozbywamy się utrzymując deficyt kaloryczny, a nie serwując sobie jałowe śniadania, nudne obiady i brak kolacji!

Jeśli więc zastanawiamy się jak zacząć odchudzanie, a nie potrafimy przezwyciężyć tendencji do układania restrykcyjnego jadłospisu, zaufajmy diecie pudełkowej. Zyskamy tym samym pewność, że posiłki będą nie tylko pełnią smaku, ale też zdrowe, z zawartością odpowiednich minerałów, witamin i makroelementów. Catering dietetyczny dowozi zestawy posiłków na cały dzień, co rozwiązuje problem częstego braku czasu na przygotowywanie potraw.

Jeśli dotąd unikaliśmy siłowni, marząc jednocześnie o wymodelowaniu sylwetki, alternatywą może być taniec. To dobra opcja dla tych, którzy przy muzyce czują się jak ryba w wodzie. Z kolei, jeśli do tej pory dieta kojarzyła nam się jedynie z restrykcjami, czas odczarować to skojarzenie i spróbować diety z prawdziwego zdarzenia — z jadłospisem ułożonym przez dietetyków i menu przygotowanym przez kucharzy. Nie porzucajmy marzeń o pięknej sylwetce — jest ona w zasięgu ręki. Trzeba tylko wybrać metody jej osiągnięcia, które będą nam najbardziej przyjazne!

- reklama-
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments