Walory naszego regionu na targach w Poznaniu

0
991
SONY DSC
- reklama-

Tak znacznej i wszechstronnej promocji targowej region lubelski nie miał od wielu lat. Lubelskie zdominowało tegoroczne Targi Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON w Poznaniu (17-19 lutego), na których było regionem partnerskim.

Rekordowe pod względem powierzchni stoisko (144 m kw.) wypełniła prezentacja atrakcji turystycznych całego regionu, ze szczególnym akcentem na turystykę aktywną – rowerową i kajakową oraz turystykę kulturową. Te i inne tematy były widoczne zarówno na ścianach stoiska, jak i na wielkoformatowych fotogramach, eksponowanych na wystawach towarzyszących TOUR SALONOWI: Targach Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych BOATEX, Targach Wędkarskich RYBOMANIA, Targach Myśliwskich i Strzeleckich KNIEJE.

Kulinaria, konkursy, pokazy

Targowi goście już w chwili oficjalnego otwarcia, zostali mile zaskoczeni pralinkami z promocyjnym logotypem regionu: Lubelskie. Smakuj życie! Lubelskie praliny, obok innych regionalnych produktów tradycyjnych, pojawiły się też w menu targowego bankietu. A na naszym stoisku, przez trzy targowe dni, odbywały się kulinarne pokazy w wykonaniu Agnieszki Filiks, szefowej kuchni Restauracji Siwy Dym w Celejowie. Goście stoiska mogli zobaczyć przygotowanie, a później spróbować specjałów regionalnej kuchni, m.in. pierogów lubelskich z kaszą i twarogiem, czy też kaczki po zamojsku w sosie borowikowym.

Obok pokazów kulinarnych, wielkie zainteresowanie budziły codzienne konkursy wiedzy o regionie, premiowane zestawami upominków i wydawnictw promocyjnych, ale także bardziej cennymi nagrodami, jak np. pięć weekendowych pobytów na Roztoczu z wycieczką do Lwowa (ufundowanych przez Biuro Turystyczne Quand), trzy weekendowe pobyty w Zamościu ze zwiedzaniem miasta w towarzystwie przewodnika (ufundowane przez UM Zamość i zamojskich hotelarzy) oraz wiele innych.

Przedstawiciele dęblińskiego muzeum zainstalowali na stoisku symulator lotów szkolnego samolotu Iskra, w którym każdy chętny mógł popróbować sił w pilotażu i otrzymać specjalny certyfikat odbycia próby. O dodatkową atrakcję na stoisku zadbali też pracownicy Muzeum Wsi Lubelskiej, prowadząc warsztaty wycinanki strzyżewickiej dla dzieci. Najmłodszych, ale i całe rodziny odwiedzające lubelskie stoisko witali sympatyczny stwór Mordol z Parku Rozrywki Magiczne Ogrody koło Janowca oraz Sztuk-Mistrz iluzjonista z Lublina. Wielu z gości zakładało też specjalne sferyczne okulary, aby obejrzeć aktywne panoramy, ukazujące najpiękniejsze miejsca i pejzaże regionu, a po prezentacji mogli sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie na tle najbardziej ulubionej panoramy.

Poza tłumami targowych gości, regionalne stoisko przyciągało dziennikarzy ogólnopolskich, lokalnych i branżowych mediów, m.in. TVP 3 Poznań, Polskiego Radia Poznań, Rzeczpospolitej, Wiadomości Turystycznych.

Prezentacje i prelekcje

Dodatkowym atutem promocji Lubelskiego w Poznaniu był trzydniowy blok prezentacji i warsztatów, które prowadzili m.in. przedstawiciele turystycznej branży z wielu atrakcyjnych miejsc regionu. Oni też wsparli specjalistów z Departamentu Promocji i Turystyki UMWL w obsłudze targowego stoiska. Wśród licznego grona partnerów wspomagających targową promocję regionu znaleźli się reprezentanci: UM Lublin, UM Zamość, Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Lokalnych Organizacji Turystycznych – „Kraina Lessowych Wąwozów”, „Roztocze”, „Zamość i Roztocze”, „Gotania”, Starostwa Powiatowego Włodawa, PTTK Włodawa, Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej i Kulturalnej, Chełmskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Zamojskiego Ośrodka Informacji Turystycznej i Historycznej, Poleskiego Parku Narodowego, Roztoczańskiego Parku Narodowego, Muzeum Wsi Lubelskiej, Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, Rodzinnego Parku Rozrywki „Magiczne Ogrody”.

Targowe trofea

Lubelskie okazało się bezkonkurencyjne pod względem aranżacji stoiska i formy targowej promocji za co wicemarszałek Krzysztof Grabczuk odebrał nagrodę „Acanthus Aureus”, przyznaną przez Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Targom TOUR SALON towarzyszyło ogłoszenie wyników finału konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Turystyczne Produkty Roku 2016. Certyfikaty POT odebrali: Dariusz Donica – dyrektor Dep. Promocji i Turystyki UMWL (w towarzystwie przedstawicieli urzędów marszałkowskich innych województw Polski Wschodniej) – za Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo oraz Krzysztof Komorski – wiceprezydent Miasta Lublin – za Noc Kultury.

Podczas TOUR SALONU ogłoszono też wyniki XXV Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Krajoznawczej i Turystycznej. Laureatem I nagrody w kategorii map i atlasów został Roztoczański Park Narodowy za publikację: „Roztocze: różnorodność przyrodnicza i dziedzictwo kulturowe”. II nagrodę w tej kategorii otrzymało warszawskie wydawnictwo ExpressMap – za mapę turystyczną „Lubelszczyzna, Roztocze, Polesie”.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments