Oddała 64 tysiące „pracownikom banku”

0
1078
GAIA

Mieszkanka powiatu zamojskiego uwierzyła fałszywym pracownikom banku i straciła 64 000 zł. W obawie przed utratą pieniędzy namówiona przez oszustów wypłaciła z konta oszczędności, zaciągnęła też pożyczkę. Pieniądze wpłaciła we wpłatomatach korzystając z kodów Blik przekazywanych przez fałszywych bankowców.

41-letnia mieszkanka powiatu zamojskiego została oszukana metodą „na pracownika banku”. Kobieta straciła 64.000 złotych. Wyjaśniając policjantom jak doszło do oszustwa powiedziała, że odebrała wczoraj telefon. W słuchawce usłyszała głos mężczyzny, który przedstawił się jako dyrektor banku i zapytał czy składała wniosek o pożyczkę. Kiedy zaprzeczyła wyjaśnił, że ktoś próbował zaciągnąć na jej koncie kredyt. Rozmawiając z mężczyzną 41-latka na stronie banku sprawdziła, że numer, z którego dzwonił mężczyzna, był taki sam jak numer infolinii banku, zgadzały się także dane dyrektora. 41-latka sprawdziła również, że na jej rachunku nie było żadnego wniosku kredytowego i powiedziała o tym rozmówcy. Wyjaśnił jej wtedy, że nie widzi wniosku, ponieważ pożyczka nie została zaakceptowana. Dalej poinstruował, aby chroniąc swoje pieniądze, wypełniła elektronicznie wniosek o pożyczkę z danymi, którymi rzekomo posługiwał się oszust. Tak też zrobiła – wypełniła dokumenty wpisując we wniosku dane dyktowane przez rozmówcę. 41-latka zaproponowała rozmówcy, że osobiście pójdzie do banku i wyjaśni całą sytuację, jednak fałszywy „dyrektor” kategorycznie zabronił jej, mówiąc że w proceder zamieszani są pracownicy banku. Uspakajał ją również twierdząc, że rozmowa jest nagrywana i przysłuchuje się jej prokurator.

Kolejne polecenia dla 41-latki dotyczyły wypłacenia pieniędzy z rachunku. Zgodnie z przekazywanymi instrukcjami kobieta pojechała do bankomatu, wypłaciła pieniądze i od razu wpłaciła je poprzez kody blik podawane przez mężczyznę. Poza zgromadzonymi na rachunku oszczędnościami 41-latka w banku wypłaciła także udzieloną jej pożyczkę i całość kwoty wpłaciła we wpłatomacie. Takich transakcji wykonała kilkanaście w kilku równych wpłatomatach na terenie Zamościa na łączną kwotę 64.000 złotych.

Po godzinie ponownie zadzwonił telefon 41-latki. Tym razem w słuchawce usłyszała głos kobiety, która powiedziała jej, że jest pracownikiem departamentu bezpieczeństwa banku. Powiedziała również, że ktoś próbował na jej dane wziąć kredyt. Pokrzywdzona oznajmiła, że powiadomi o tym fakcie Policję. Na te słowa rozmówczyni zakończyła połączenie. Wtedy 41-latka zorientowała się, że została oszukana, sprawę zgłosiła policjantom.

Chrońmy się przed oszustami. W sytuacji, gdy otrzymamy telefon z informacją o próbie włamania na nasze konto bankowe lub złożonym tam wniosku kredytowym – nie działajmy pochopnie. W ten sposób często oszuści rozpoczynają swój proceder. Wykorzystują strach posiadacza rachunku przed utratą oszczędności. W takiej sytuacji koniecznie należy potwierdzić dane rozmówcy dzwoniąc na oficjalną infolinię banku. Pamiętajmy, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o loginy i hasła. Nie polecają też, aby wypłacić oszczędności i przekazać je na wskazane przez telefon konto – przestrzega aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło.

- reklama-
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments