Sport dla emeryta — czym warto się zainteresować?

0
88
GAIA

Nie jest łatwo pogodzić się ze starością i upływającym czasem, ale są sposoby na to, by robić to z godnością. Podeszły wiek nie zawsze oznacza niedołężność i wieczne problemy ze zdrowiem, bo dobrym rozwiązaniem na te bolączki jest aktywność fizyczna. Sport dla emeryta to nie pusty frazes, tylko pokazanie innym, że senior nadal może się cieszyć z życia.

Sport dla emeryta — jakie są korzyści?

Sport to zdrowie, ale tylko pod pewnymi warunkami. Aktywność fizyczna w wieku senioralnym musi być prowadzona w kontrolowany sposób, by z jednej strony dać danej osobie zastrzyk pozytywnej energii, np. w postaci endorfin; a z drugiej, by nie eksploatować jej organizmu w nadmierny sposób. Jeśli te czynniki są spełnione, sport może przynieść niejednemu emerytowi same korzyści. Odpowiednia aktywność fizyczna u seniora:

  • poprawia koordynację ruchową i sprawność;
  • wzmacnia mięśnie;
  • ogranicza ryzyko pojawienia się problemów z wagą: otyłości i chudnięcia;
  • wzmacnia układ krążenia i serce;
  • poprawia ogólne samopoczucie.

Uprawianie sportu może pomóc emerytowi zwalczyć ograniczenia wynikające nie tylko z jego wieku. To również sposób na zawarcie nowych znajomości i wyjście do ludzi, co ma szczególne znaczenie w przypadku osób samotnych.

Pływanie i aqua aerobik — ulga dla stawów seniora

Zajęcia sportowe w wodzie mają szczególne znaczenie dla seniorów. Nie każdy z nich może sobie pozwolić na jazdę na rowerze czy nordic walking z uwagi na przeciążenia stawów, które szczególnie doskwierają osobom w podeszłym wieku. Pływanie, aqua aerobik czy inna aktywność fizyczna w wodzie nie stanowią natomiast dużego obciążenia dla stawów, ale i kręgosłupa. To świetna propozycja sportu dla emeryta, który rozwiązuje problemy osób cierpiących na reumatyzm lub wracających do zdrowia po różnego rodzaju kontuzjach.

Sport dla emeryta — o czym warto pamiętać?

Niezależnie od tego, jaką aktywność fizyczną wybierze senior, powinien skonsultować swój wybór z lekarzem lub fizjoterapeutą. Po pierwsze, to dlatego, by móc wybrać dla siebie optymalne zajęcia, dostosowane do swoich możliwości; po drugie, by dowiedzieć się, czy sport, nawet w rekreacyjnej formie, nie stanowi zbyt dużego wysiłku dla jego organizmu. Sport dla emeryta nie może ze sobą nieść dodatkowego zagrożenia dla zdrowia.

Które zajęcia sportowe dla emeryta wybrać?

Przede wszystkim takie, w których dana osoba będzie się czuła komfortowo. Nie chodzi o to, by zmuszać się do aktywności fizycznej, ale by mieć z niej satysfakcję i brać udział w zajęciach z ochotą. Wśród licznych propozycji sportów dla emeryta są takie dla osób aktywnych, jak i takich, które stawiają tylko na rekreację. Najciekawsze z nich to:

  • jazda na rowerze;
  • pływanie i aqua aerobik;
  • nordic walking;
  • gimnastyka, w tym crossfit, joga czy tai-chi;
  • zajęcia taneczne.

Swoją rolą w poprawie zdrowia seniora mogą odegrać również zwykłe spacery, ale każda aktywność fizyczna na dworze niesie ze sobą również zagrożenia. Ekstremalne warunki, jak upały czy mrozy, mogą stanowić pułapkę dla niejednego emeryta. 

Interesujesz się sportem? Sprawdź pewne typy bukmacherskie od Betfan. Zwróć uwagę na to, że BETFAN sp z. o. o to legalny polski bukmacher. Granie u podmiotów bez licencji jest nielegalne. Pamiętaj również, że hazard wiąże się z ryzykiem.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments