ZAMOŚĆ: Zainstalował aplikację i stracił 3000 złotych.

0
111
- reklama-

Mieszkaniec Zamościa zainstalował na telefonie aplikację, która miała służyć do realizacji płatności z wykorzystaniem telefonu. Za jej pośrednictwem zalogował się na swoje konto. Okazało się, że aplikacja była fałszywa, a przekazane dane wystarczyły oszustowi do wypłaty z konta prawie 3000 złotych. Uważajmy na instalowane aplikacje, niektóre mogą być złośliwie i pod pozorem normalnej aktywności mogą wyłudzać poufne dane do logowania do bankowości internetowej.

Mieszkaniec Zamościa powiadomił, że ktoś nieuprawniony wypłacił z jego konta oszczędności. Policjantom wytłumaczył, że na telefonie zainstalował pobraną z internetowego sklepu aplikację. Miała ona służyć do realizacji płatności z wykorzystaniem telefonu. Kiedy podczas procedury konfiguracji pokazał się błąd postanowił na innym urządzeniu sprawdzić stan swojego konta. Zobaczył, że ktoś wypłacił z jego rachunku prawie 3000 złotych, pozostałe środki były przygotowane do wypłaty. Natychmiast skontaktował się z bankiem i zablokował konto, a tym samym możliwość dalszych wypłat. Podczas konfiguracji pobranej na telefon aplikacji 37-latek wpisywał dane umożliwiające zalogowanie się do rachunku, prawdopodobnie aplikacja ta była niestety fałszywa, oszust przejął loginy i zdążył je wykorzystać wypłacając pieniądze.

Uważajmy na to, jakie aplikacje instalujemy. Niektóre z nich mogą być złośliwe i pod pozorem normalnej aktywności mogą wyłudzać poufne dane do logowania do bankowości internetowej. Złośliwe aplikacje pokazują fałszywe okna aplikacji bankowych i potrafią przechwytywać wprowadzone loginy, hasła dostępu, a także kody autoryzacyjne sms. Czujność należy zachować nawet, jeśli pobieramy aplikacje z oficjalnych sklepów. Jeśli aplikacja pochodzi z nieznanego źródła nie należy wyrażać zgody na jej zainstalowanie. Nie należy też klikać w linki pochodzące od nieznanych nadawców, które bezpośrednio kierują do logowania do serwisu internetowego banku. Jeśli sytuacja wyda się nietypowa lub podejrzana natychmiast należy powiadomić o tym bank i zablokować dostęp do rachunku. Przy korzystaniu z bankowości internetowej należy zachować szczególną ostrożność i zawsze sprawdzać, czy na pewno jesteśmy na stronie banku.

źródło: KMP Zamość

 

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments