Co to jest obciążenie zwrotne i jak odzyskać za jego pomocą pieniądze za zakup?

0
50

Zależy to od okoliczności wypłaty. Bank najpierw sprawdzi, jak przebiegała transakcja i jaki jest powód, dla którego chcesz ją anulować. Następnie poprosi punkt sprzedaży lub jego bank o szczegóły dotyczące płatności. Zwrócenie się do innego banku o obciążenie zwrotne jest nazywane obciążeniem zwrotnym. Jeśli bank zatwierdzi obciążenie zwrotne, otrzymasz pieniądze z powrotem na swoją kartę. Jeśli nie, bank powie Ci, jak inaczej załatwić tę sprawę.

Chargeback  jest ograniczony przez zasady systemów płatniczych (Visa, Mastercard, Mir) i obowiązujące prawo Rzeczypospolitej Polskiej. Prawa są ważniejsze niż zasady.

Co mogę zrobić, aby odzyskać swoje pieniądze?

Jeśli jeszcze nie kontaktowałeś się z bankiem, opowiedz mu szczegółowo o zaistniałej sytuacji i w razie potrzeby dostarcz dokumenty. Aby to zrobić, napisz do czatu pomocy technicznej w aplikacji online. Poniżej podpowiadamy, co powinieneś napisać w każdej sytuacji.

Znajdź swoją sytuację na poniższej liście i dowiedz się, co należy zrobić.

Nie otrzymałem/am produktu lub usługi

Po pierwsze, szczegółowo opisz produkt lub usługę. Na przykład, jeśli zapłaciłeś za transport, opisz trasę i dokładną liczbę pasażerów.

Należy podać wszystkie poniższe informacje:

  • Termin, w którym spodziewasz się otrzymać usługę lub przedmiot
  • Data, sposób i wynik kontaktu z punktem sprzedaży w celu rozwiązania problemu
  • Data i kwota sporu oraz 4 ostatnie cyfry karty, którą zapłaciłeś za swoje zakupy
  • Przedstaw dokumenty potwierdzające (jeśli są): umowa, formularz zamówienia, paragony, zrzuty ekranu z korespondencji z firmą, itp.

Transakcja nie doszła do skutku, więc zapłaciłem w inny sposób, ale wtedy karta została obciążona.

Opisz szczegółowo sytuację i podaj:

  • Metody alternatywnych płatności
  • Datę, sposób i wynik kontaktu ze sprzedawcą w celu rozwiązania problemu
  • Datę i kwotę zakwestionowanej transakcji oraz 4 ostatnie cyfry karty, którą zapłaciłeś za zakupy
  • Dołącz dokument potwierdzający dokonanie płatności w inny sposób – zdjęcie lub skan dowodu wpłaty gotówkowej, wyciąg z rachunku karty wydany przez inny bank lub podaj 4 ostatnie cyfry numeru karty.

Zwróciłem towar lub zrezygnowałem z usługi, ale pieniądze nadal nie zostały zwrócone

Jeżeli kwota nie została zaksięgowana na Twojej karcie w ciągu 15 dni od daty dokonania zwrotu, opisz warunki zamówienia i jego anulowania, podaj daty otrzymania zamówienia i jego anulowania lub zwrotu towaru. Jeśli to możliwe, dołącz zrzut ekranu strony zamówienia na stronie internetowej lub zdjęcie umowy. Opisz szczegółowo, za jakie towary lub usługi zapłaciłeś.

Należy podać wszystkie poniższe informacje:

  • Datę, sposób i wynik kontaktu ze sprzedawcą w celu rozwiązania problemu
  • Datę i kwotę spornej transakcji oraz 4 ostatnie cyfry karty, którą zapłaciłeś za swoje zakupy
  • Lokalizację towarów. Napisz, na jaki adres zwróciłeś towar do sprzedawcy lub na jaki adres sprzedawca może go odebrać.

Dołącz dokument potwierdzający zwrot lub rezygnację z usługi lub zobowiązanie firmy do zwrotu pieniędzy z karty – list lub komunikat od firmy, jeśli taki istnieje.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments