Chciała sprzedać dziecięcą huśtawkę, straciła 3700 zł.

0
258
zdjęcie ilustracyjne, Pixabay

27-latek w porę przypomniał sobie publikowane w mediach apele i rady o ostrożność podczas sprzedaży w sieci. Skorzystał z nich i nie otworzył przesłanego przez osobę zainteresowaną kupnem jego produktu linku. Dzięki temu nie stracił oszczędności. Niestety mniej szczęścia miała 22-latka. Chciała sprzedać dziecięcą huśtawkę, otworzyła przesłany jej link i podała dane karty bankomatowej. Po pewnym czasie zorientowała się, że została oszukana na ponad 3700 złotych. 

Wczoraj 27-latek powiadomił policjantów z zamojskiej komendy, że próbowano go oszukać podczas sprzedaży w sieci. Mieszkaniec gminy Zamość powiedział, że wystawił do sprzedaży router za 99 złotych. Zainteresowana ogłoszeniem osoba przesłała mu link jako potwierdzenie zamówienia. Poprzez ten link miał on potwierdzić przyjęcie zamówienia do realizacji. 27-latek nie zdecydował się na otworzenie linku i wpisanie tam swoich danych oraz numeru karty płatniczej. W porę przypomniał sobie, że media wielokrotnie informowały o dokonywanych taką metodą oszustwach i wyłudzeniach. O swoich przypuszczeniach powiadomił osobę kupującą. Po tym kontakt z nią się urwał. Można, więc przypuszczać, że obawy 27-latka były prawdziwe, to oszust próbował wyłudzić jego oszczędności. Dzięki rozsądkowi i ostrożności 27-latek nie stracił zgromadzonych na koncie pieniędzy.

Niestety mniej szczęścia miała 22-latka z Zamościa. Podczas sprzedaży on-line straciła ponad 3700 złotych. Opowiadając policjantom, jak doszło do oszustwa wyjaśniła, że na portalu internetowym wystawiła do sprzedaży dziecięcą huśtawkę. Od zainteresowanej zakupem osoby otrzymała zrzut ekranu z potwierdzeniem przelewu. Otrzymała również link i instrukcje co ma zrobić po jego otwarciu – wpisać swoje dane i dane karty bankomatowej. Kiedy wpisywała dane swojej karty wyświetlał się błąd, skorzystała więc z karty swojej mamy. Aplikacja przyjęła te dane. Na potwierdzenie wykonania wskazanych w linku poleceń wysłała osobie kupującej zrzut ekranu, gdzie był otrzymany z banku kod do transakcji. Po pewnym czasie 22-latka zorientowała się, że przesłany kod oszust wykorzystał do wypłaty z  konta jej mamy ponad 3700 złotych.

źródło: KMP Zamość

 

Poprzedni artykułJest decyzja rządu ws. dalszych restrykcji. Otwarcie przedszkoli i żłobków.
Następny artykułZAMOŚĆ: 29-latek kradł alkohol ze sklepowych półek
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments