Trzy samochody elektryczne marki KIA e-Niro zasiliły flotę Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. Dzisiaj na Placu Teatralnym przed Centrum Spotkania Kultur w Lublinie odbyła się prezentacja pojazdów, w której wziął udział Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski. Koszt zakupu aut to ponad 500 tysięcy zł. Część tej kwoty – 200 tysięcy zł –
to środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Kupno samochodów związane jest z obowiązkami jakie nakłada
na samorządy ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Samochody elektryczne to przyszłość. Ich użytkowanie w znaczący sposób przyczynia się do ograniczenia emisji zanieczyszczeń. Z jednej strony staramy się iść
z duchem czasu, a z drugiej wdrażamy zapisy ustawy o elektromobilności
mówił marszałek Jarosław Stawiarski.

Koszt zakupu aut wraz pełnym pakietem ubezpieczeń oraz kompletem kół zimowych wyniósł 509 220,00 zł. Zakup został dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie (200 000,00 zł),
309 220,00 zł to kwota, która została pokryta z budżetu województwa lubelskiego.

Zakup elektrycznych samochodów przez urząd marszałkowski w Lublinie związany jest z realizacją zapisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zgodnie
z art. 68 ust. 2: „Jednostka samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 35 ust. 1, zapewnia, aby udział pojazdów elektrycznych we flocie użytkowanych pojazdów,
od dnia 1 stycznia 2022 r., wynosił co najmniej 10%”.

Na dziś, flota aut w urzędzie – bez uwzględnienia 3 aut elektrycznych – wynosi
29 pojazdów.

Urząd posiada trzy dwustanowiskowe ładowarki wyposażone w uniwersalne wtyczki typu 2 o mocy 2×22 kW każda, które zostały zainstalowane:

  • Lublin, ul. Grottgera 4 (parking podziemny);
  • Lublin, ul. Bursaki 17 (parking wewnętrzny);
  • Biała Podlaska ul. Warszawska 14 (parking zewnętrzny.

Koszt zakupu i montażu trzech ładowarek wyniósł 66 420,00 zł i został sfinansowany
w całości przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Lublinie.

Obecnie urządzenia są przeznaczone do użytku wewnętrznego. W każdym momencie ładowarki mogą zostać włączone do ogólnodostępnej sieci ładowarek, do której będą mieli dostęp wszyscy zainteresowani. Wymagać to będzie podpisania odpowiedniej umowy z operatorem krajowym sieci ładowarek samochodowych oraz odpowiednich odbiorów.

źródło: UMWL

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments