Certyfikaty marki Roztocze dla 60 obiektów i atrakcji turystycznych

0
547
fot. UMWL

We wtorek, 29 grudnia br. odbyła się wideokonferencja, w której wzięli udział Wicemarszałek Województwa Lubelskiego Michał Mulawa, Prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (LROT) Paweł Wójcik oraz Dyrektor LROT Dorota Lachowska.

Podczas spotkania zostały przedstawione efekty realizowanego projektu „Roztocze – tutaj naturalnie odpoczywam” oraz oficjalne ogłoszona lista certyfikowanych Miejsc Marki Roztocze – obiektów noclegowych, gastronomicznych, gospodarstw agroturystycznych i atrakcji turystycznych. Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zrealizowała projekt „Roztocze – tutaj naturalnie odpoczywam” przy dofinansowaniu ze środków Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii.

Głównym celem projektu było opracowanie spójnej strategii kreacji, wdrożenia
i rozwoju marki Roztocze jako elementu niezbędnego dla zrównoważonego zarządzania turystyką i promocją destynacji turystycznej. Działanie zostało zrealizowane we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego.

Strategia kreacji wdrożenia i rozwoju marki Roztocze na lata 2021 – 2026 to (…) historyczny dokument dla regionu Roztocza, ponieważ nigdy ani władze województwa lubelskiego, ani podkarpackiego nie podjęły się stworzenia spójnej marki turystycznej Roztocza. Dokument przyczyni się do prowadzenia spójnych działań promocyjnych i marketingowych. Wykreowanie Roztocza jako destynacji turystycznej zachęci turystów do odwiedzenia tego obszaru, a inwestorów
do podejmowania tu inwestycji, co w konsekwencji przyczyni się do budowania stabilnej gospodarki lokalnej na obszarze Roztocza –
powiedział podczas wideokonferencji wicemarszałek Michał Mulawa.

Najważniejszą ideą projektu było ukazanie roli i znaczenia współpracy pomiędzy podmiotami branży turystycznej i właścicielami/zarządcami atrakcji turystycznych
na Roztoczu w procesie promocji marki, dla zwiększenia ilości odwiedzających je turystów. Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia ruchu turystycznego na Roztoczu również w rzadziej odwiedzanych miejscach.

W ramach projektu została przeprowadzona certyfikacja obiektów noclegowych, gospodarstw agroturystycznych, lokali gastronomicznych i atrakcji turystycznych z terenu Roztocza zarówno w województwie lubelskim jak i podkarpackim.

Do tego działania została powołana Kapituła Certyfikująca, która przeprowadziła weryfikację zgłoszeń, a następnie wizje lokalne w zgłoszonych obiektach i atrakcjach turystycznych. W procesie certyfikacji zostało wyłonionych 60 laureatów certyfikacji:

  • 10 obiektów gastronomicznych,
  • 10 obiektów noclegowych,
  • 10 gospodarstw agroturystycznych  oraz
  • 30 atrakcji turystycznych.

Są to „Miejsca marki Roztocze”, oznakowane specjalnymi tabliczkami, które stanowić będą podpowiedź dla turystów w wyborze noclegu, restauracji, zwiedzania, a także pomoże zbudować rozpoznawalność marki w świadomości poszukujących ciekawej propozycji na urlop.

Wprowadzenie certyfikacji oraz oznakowanie obiektów i atrakcji turystycznych umożliwi rozwój marki turystycznej Roztocze i stworzenie spójnych ofert
dla organizatorów turystyki. Efektem projektu będzie szeroka promocja certyfikowanych obiektów za pomocą strony internetowej, aplikacji mobilnej, jak również na profilach w mediach społecznościowych. Dodatkowo, opracowany został folder promujący markę Roztocze zawierający informacje o wszystkich obiektach i atrakcjach turystycznych, które pozytywnie przeszły proces certyfikacji.

Lista wszystkich certyfikowanych obiektów znajduje się na stronie www.roztoczetravel.pl

Strona internetowa: www.roztoczetravel.pl

Facebook: Roztocze Travel

Instagram: roztocze_travel

źródło: UMWL

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments