16 czerwca 2020 r. Zarząd PKP S.A. wyraził zgodę na utworzenie przez PKP LHS spółki zależnej pod nazwą: PKP Linia Chełmska Szerokotorowa sp. z o.o. (w skrócie PKP LCHS sp. z o.o.) z siedzibą w Chełmie. 

Spółka PKP LCHS będzie zarówno zarządcą infrastruktury szerokotorowej linii kolejowej nr 63, operatorem obiektów infrastruktury usługowej jak i przewoźnikiem towarów po tej linii.

Utworzenie spółki LCHS wzmocni kolejowy potencjał Ziemi Chełmskiej. Celem jest poprawa logistyki, zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej całego regionu.

Nowa spółka będzie zarządzać infrastrukturą oraz prowadzić przewozy linią szerokotorową nr 63 o długości 30,452 km od Dorohuska do Naftobazy w Zawadówce.

Udowodniliśmy, że formuła zintegrowanego przewoźnika i zarządcy infrastruktury, w której działa PKP LHS jest korzystna zarówno dla przedsiębiorców – właścicieli ładunków, rozwoju gospodarczego jak i Państwa, ponieważ wszystkie inwestycje realizujemy ze środków własnych – mówi Zbigniew Tracichleb, Prezes Zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. Obydwie linie mają podobny profil techniczny i przewozowy, dlatego chcemy wykorzystać dotychczasowe doświadczenia, żeby sprostać wyzwaniom nowej spółki związanym z pozyskaniem nowych klientów, remontem infrastruktury oraz organizacją pracy – dodaje Prezes Zarządu PKP LHS.

Dodatkową korzyścią będzie uzyskanie przez PKP LHS efektów synergii dzięki możliwości optymalizacji przewozów przez przejścia graniczne z Ukrainą w Hrubieszowie i w Dorohusku.

Powołanie spółki jest efektem podpisanego listu intencyjnego w maju 2019 r. potwierdzonego przez władze Chełma i PKP S.A., przy wsparciu Wicemarszałek Sejmu Beaty Mazurek i Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka.

Agnieszka Hałasa
Dyrektor Wydziału – Rzecznik Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji

 

2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
zdziwiony

Tylko ślepiec (ślepiec to bardzo łagodne określenie) nie jest w stanie zauważyć marginalizacji roli Zamościa w naszym województwie. Zamość jest omijany szeroki łukiem inwestycyjnym. Gdy w Chełmie otwiera się Centrum Doradztwa PFR, ogłoszono przetarg na budowę Chełmskiego Centrum Aktywności Gospodarczej, powstał CUW NFZ, powstał CUW ZUS, pozyskano 12 mln na budowę Inkubatora Przedsiębiorczości,
podpisano list intencyjny dotyczący utworzenia w Chełmie oddziału Instytutu Elektrotechniki, podpisano porozumienie o utworzeniu w Chełmie HUB’u Logistycznego. ARP zakupiło od miasta potrzebną nieruchomość, MNiSW przekazało ponad 28,5 mln na budowę Instytutu Nauk Medycznych itd.itp.
Podpisano porozumienie o utworzeniu Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej, która swoim obszarem obejmie również Chełm ale oczywiście omija Zamość – drugie co do wielkości miasto województwa!!!
Natomiast w Zamościu w tym czasie hucznie otwiera się PERON!!! Restaurację sponsorowaną przez CIS.

Piotr
Reply to  zdziwiony

Lublinowi z Zamościem zawsze było nie po drodze, i na odwrót zresztą też.
Żądamy utworzenia województwa Roztoczańskiego 🙂