Mało brakowało, a straciłaby 300 tys. zł. Myślała, że bierze udział w policyjnej akcji

    0
    113

    Rozmowa z dyrekcją banku uchroniła mieszkankę gminy Radecznica przed utratą oszczędności. Kobieta, przekonana, że bierze udział w policyjnej akcji wymierzonej przeciwko hakerom zgodnie z przekazanymi przez oszusta instrukcjami poszła do banku, aby na wskazane przez niego konta przelać swoje oszczędności. Gdyby nie zweryfikowała opowiadanej przez oszusta historii straciłaby blisko 300 tys. zł.

    Wczoraj do mieszkanki gminy Radecznica zadzwonił mężczyzna i przedstawiając się jako policjant powiadomił, że wspólnie z innymi służbami prowadzi akcję wymierzoną przeciwko hakerom czyszczącym konta klientów banku. Dla uwiarygodnienia swoich słów mężczyzna polecił wykonać połączenie na numer *112, połączenie miało być wykonane bez wcześniejszego rozłączenia się. Przekonana, że bierze udział w policyjnej akcji postępowała zgodnie z tym, o co prosił mężczyzna. Będąc już w banku dowiedziała się, że aby wykonać przelewy na tak duże kwoty musi własnoręcznie wypisać dyspozycje każdego z nich. I to uchroniło ją od utraty oszczędności. Ponieważ wypełniając dyspozycje przeanalizowała sytuację i zaczęła wątpić w prawdziwość historii opowiadanej przez rzekomego policjanta. Aby upewnić się, czy rzeczywiście w banku prowadzone są policyjne działania postanowiła porozmawiać z dyrekcją placówki. Wówczas Pani dyrektor wyjaśniła kobiecie, że cała historia o akcji jest fałszywa, a kobieta padła ofiarą próby oszustwa. Szybko zabezpieczono konto pokrzywdzonej i dzięki temu nie straciła oszczędności.

    O zajściu dyrekcja banku powiadomiła policjantów z zamojskiej komendy, również mieszkanka gminy Radecznica złożyła w tej sprawie zawiadomienie o popełnieniu na jej szkodę przestępstwa.

    Kolejny raz apelujemy o ostrożność. Nie wierzmy w historie opowiadane przez rzekomych policjantów lub też funkcjonariuszy innych służb, którzy przez telefon informują o prowadzonych działaniach i konieczności przelania oszczędności na wskazane przez nich konta. Służby nie działają w ten sposób, telefonicznie nie opowiadają na temat prowadzonych akcji, nie proszą także o realizację transakcji bankowych. W takich sytuacjach nie wolno podejmować pochopnych decyzji, należy dać sobie czas na zastanowienie. Pod żadnym pozorem nie należy także przekazywać rozmówcy danych, które umożliwiają dostęp do kont bankowych. O próbie oszustwa natychmiast należy powiadomić Policję, dzwoniąc na numer 112.

    źródło: KMP Zamość

    Poprzedni artykułKrasnobród: Nowe miejsce do odpoczynku i rekreacji nad zalewem
    Następny artykułCentrum “Synagoga” będzie ponownie otwarte dla zwiedzających
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments