LHS: 1000-metrowy pociąg z chińskiego Xi’an podąża do Polski

4
4561

Poniżej 12 dni, 50 kontenerów i blisko 1000 metrów długości. Rekord pociągu szerokotorowego z Chin

Przedstawiciele PKP LHS poinformowali podczas II Kongresu Rozwoju Kolei, o wyruszeniu kolejnego pociągu intermodalnego z Xi’an do Sławkowa. Największe spotkanie branży kolejowej na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie otworzyli Prezydent Rzeczpospolitej Andrzej Duda oraz Minister Infrastruktury, Andrzej Adamczyk. 

– Liczymy na nowy rekord transportu kolejowego z Chin. Obecnie pociąg znajduje się około 1000 km od granicy rosyjsko-ukraińskiej w Suzemce. Mamy nadzieję, że towary dotrą z Xi’an do Sławkowa, na Śląsku w rekordowym czasie – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. 

– Pociąg, który wiezie rekordową ilość 50 kontenerów, na terenie Kazachstanu i Rosji osiąga średnią prędkość 1000 km na dobę. LHS stanowi dla tych ładunków towarową autostradę, który pozwala najszybciej przewozić ładunki, w najdłuższych pociągach o długości blisko 1000 metrów, czyli tak, jak są nadawane na granicy chińskiej. Dzięki temu odnotowujemy coraz większe zainteresowanie spedytorów
i eksporterów tym połączeniem – dodał Dariusz Sikora, członek zarządu PKP LHS. 

II Kongres Rozwoju Kolei „Przyszłość i Perspektywy” jest największym spotkaniem branży kolejowej
w Polsce. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Parlamentu, administracji centralnej, samorządów
i branżowi eksperci. Na spotkanie zgłosiło się 1100 uczestników w tym władze największych spółek kolejowych, transportowych i logistycznych.

4 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Koronavirus już jedzie do PŁ nowy porządek świata już nadchodzi.

Anonimowo

Chyba ten wirus jest w twojej głowie bo pieprzysz jak pokręcony.

fwfw

Ciekawe ile małych firm padnie z powodu udrożnienia szlaku kolejowego. Nie ukrywajmy – chińszczyzna wyprze nasze towary.

Tomasz Krywionek
Reply to  fwfw

W każdym sklepie masz chińskie produkty nawet urządzenie z którego teraz piszesz jest z Chin. Pomyśl, chyba lepiej jak te produkty będą transportowane do Europy przez nasz kraj niż statkiem do Niemiec. I powtarzam to transport produktów nie do Polski ale do calej Europy w tym także do Polski pewnie