Dziś Black Friday. Sklepy kuszą promocjami. Jak kupować z głową?

0
251

W piątek 29 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek, to dzień wielkich wyprzedaży, które rozpoczynają  sezon świąteczny. W USA to już tradycja, ale od kilku lat także w Polsce sklepy przygotowują na ten dzień specjalne oferty, a klienci szturmują sklepy – również internetowe. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekonuje, by do zakupów podejść z rozsądkiem.

Czujność i rozwaga powinna być nieodłącznym towarzyszem podczas każdej wyprawy do sklepu. Łatwo ulec emocjom zwłaszcza podczas tego typu akcji, dlatego konsumenci powinni pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

– sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotów towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych

– zwrot jest możliwy tylko jeśli zakupy dokonane zostały w sklepie internetowym, czyli  stroną umowy sprzedaży zawartej przez konsumenta musi być przedsiębiorca

– mają prawo do reklamacji – produkt zakupiony w atrakcyjnej cenie można reklamować, konsument ma takie same prawa jak zwykle, nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna wada i klient został o niej poinformowany

W przypadku wątpliwości lub problemów można zadzwonić na infolinię konsumencką  napisać maila na adres: [email protected], skontaktować się rzecznikiem konsumentów lub Inspekcją Handlową. Jeśli są kłopoty ze sklepem z innego kraju UE pomoc można uzyskać w Europejskim Centrum Konsumenckim

Więcej informacji na: https://www.uokik.gov.pl/

 

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments