Ekspresówka coraz bliżej

0
820

W dniu 29 kwietnia 2019 r. w sali reprezentacyjnej dawnego Sejmiku Powiatowego w Tomaszowie Lubelskim odbyła się konferencja prasowa podczas, której została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji obejmującej 55-kilometrowy odcinek trasy S17 od Zamościa do granicy z Ukrainą. Tym samym cała 120-kilometrowa trasa od Piask do Hrebennego jest w trakcie przygotowywania dokumentacji przygotowawczej.

W uroczystości wzięli udział: wiceminister Rafał Weber, posłowie i senatorowie na czele z wicemarszałek Sejmu RP Beatą Mazurek, wojewoda lubelski Przemysław Czarnek i samorządowcy z Tomaszowa Lubelskiego i Powiatu Tomaszowskiego.

Przetarg na prace projektowe podzielono na trzy części. Podpisana umowa dla ostatniej części, obejmuje cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): węzeł Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz odcinek Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km). W opracowaniu jest już dokumentacja na pozostałe dwie części obejmujące w sumie pięć odcinków od Piask do węzła Zamość Wschód.

Wykonawca dokumentacji, firma IVIA, zaproponuje bardziej szczegółowe rozwiązania dla określonego w decyzji środowiskowej przebiegu trasy, z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego. Koszt dokumentacji to 9,7 mln zł, a czas opracowania to 17 miesięcy.

Po otrzymaniu gotowej dokumentacji zostanie ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji realizowanej w systemie projektuj i buduj. Realizację całej S17 od Piask do Hrebennego przewidziano w latach 2021-2025.

źródło: Urząd Wojewódzki w Lublinie

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments