Zaczarowany świat legend w “czwórce”

0
606

„Dzieje Polski w legendach” to tytuł XVI już edycji Międzyszkolnego Konkursu Czytelniczego zorganizowanego 15 marca 2018 r. w Szkole Podstawowej Nr 4 im. Stefana Batorego w Zamościu. Celem przedsięwzięcia jest ukazanie piękna polskich legend, rozwijanie zainteresowań czytelniczych oraz plastycznych wśród najmłodszych adeptów historii powiatu zamojskiego.

Jak co roku konkurs wzbudził duże zainteresowanie – przystąpiło doń 32 trzecioklasistów z 9 szkół podstawowych. Zadaniem uczestników było rozwiązanie testu sprawdzającego znajomość polskich legend. Nagrody i wyróżnienia otrzymali:

I miejsce – Julia Momot – Szkoła Podstawowa Nr 2 w Zamościu.
II miejsce – Szymon Barabas – Szkoła Podstawowa Nr 10 w Zamościu.
III miejsce – Agata Paterska – Szkoła Podstawowa Nr 8 w Zamościu i Eliza Pupiec – Szkoła Podstawowa Nr 7 w Zamościu
Wyróżnienia: Dawid Topolski Szkoła Podstawowa Nr 4 w Zamościu i Karolina Guzek – Szkoła Podstawowa Nr 7 w Zamościu.

Równolegle z konkursem czytelniczym miał miejsce konkurs plastyczny, na który wpłynęło 27 prac. Uczestnicy wykonali ilustrację do wybranej legendy. Komisja nagrodziła i wyróżniła autorów najciekawszych prac:
Klasy I: Franciszek Hałasa – Szkoła Podstawowa Nr 4 w Zamościu, Mikołaj Ferens – Szkoła Podstawowa nr 4 w Zamościu, Witold Marcyniuk – Szkoła Podstawowa Nr 4 w Zamościu. Wyróżnienia: Kinga Wójcik – Szkoła Podstawowa nr 7 w Zamościu i Gabriela Wojtal – Szkoła Podstawowa w Jarosławcu.
Klasy II: Izabela Lewkowicz – Szkoła Podstawowa w Jarosławcu, Karol Gajek – Szkoła Podstawowa Nr 7 w Zamościu oraz Jakub Wiśniewski ze Szkoły Podstawowej Nr 4 w Zamościu.

W oczekiwaniu na ogłoszenie wyników przed uczestnikami konkursu wystąpili gospodarze w inscenizacji teatralnej „Szewczyk Dratewka”. Dziewczynki z zespołu gimnastyczno-tanecznego „Energy Girls” pokazały układ taneczny. Uroczystość uświetnił występ Szymon Małysa z repertuarem F. Chopina i J. Straussa. W roli konferansjera sprawdził się Kacper Wdowiak uczeń klasy VII c SP Nr 4 w Zamościu.

KK

 

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments