Budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego coraz bliżej. Dziś podpisanie umowy

2
792
fot. GDDKiA
GAIA

Mieszkańcy Tomaszowa Lubelskiego na tę inwestycję czekali od wielu lat. Dziś, 17 listopada o godz. 10. 30 w tutejszym Urzędzie Miasta nastąpi podpisanie umowy na wykonanie budowy obwodnicy. 

Jak informuje tomaszowski magistrat udział w spotkaniu zapowiedzieli: Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Poseł na Sejm RP Sławomir Zawiślak, Wojewoda Lubelski Przemysław Czarnek, Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie Stanisław Schodziński, Burmistrz Miasta Tomaszów Lubelski Wojciech Żukowski.

Podczas uroczystości nastąpi wręczenie okolicznościowych statuetek za zaangażowanie i pracę na rzecz budowy obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego

Najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, stanowiącej fragment drogi ekspresowej S17, złożyła firma Mota-Engil Central Europe.

Jednojezdniowa obwodnica będzie miała długość ok. 9,6 km. Trasa przebiegać będzie po wschodniej stronie miasta. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850 powstanie węzeł Tomaszów Północ, a na włączeniu do przebiegu DK17 węzeł Tomaszów Południe. W obrębie obu węzłów trasa będzie miała docelowy dwujezdniowy przekrój. Nad doliną rzeki Sołokiji droga ekspresowa pobiegnie estakadą, zbudowane zostaną również drogi dojazdowe o łącznej długości 13,8 km przeznaczone do obsługi ruchu lokalnego.

Wykonawca na realizację tej inwestycji ma 34 miesiące od podpisania umowy (do czasu robót robót nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Gwarancja na wykonane prace ma wynieść 10 lat.

Wartość inwestycji to ok. 193,5 mln zł.

2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo

Około roku 2020 przerwanie prac przy obwodnicy z powodu niestabilnego gruntu . Firma oczekuje dodatkowych pieniędzy ? Zaprzestanie prać . 2022 Po ponownym wyłonieniu nowego wykonawcy ,zakończenie prac planowane na rok 2024

Anonimowo

Nie grunt niestabilny tylko grunt nienośny… I czy jest nośny czy nie, rozpatrywane jest na fazie projektowej PRZED przetargiem i wyłonieniem generalnego wykonawcy. Dokumentacja projektowa już zawiera ewentualne wzmocnienie podłoża gruntowego łącznie z wyceną. Jeśli warunki gruntowe rzeczywiście diametralnie będą odbiegały od dokumentacji geologicznej przekazanej przez Zamawiającego Generalnemu Wykonawcy – jest coś takiego jak „projektuj buduj” – projektanci na bieżąco korygują rozbieżności i zmieniają technologię i jest ona jednocześnie wykonywana.
Jak się nie wie – to się nie wypowiada.