W szkolnej ławce o emeryturze i składkach

0
744

Małgorzata Korba, regionalny rzecznik ZUS w województwie lubelskim poinformowała o nowej kampanii społecznej skierowanej do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. ZUS przeszkoli nauczycieli, którzy wyrażą chęć przeprowadzenia cyklu zajęć z uczniami w swoich szkołach. Zwieńczeniem projektu jest ogólnopolski konkurs wiedzy o ubezpieczeniach społecznych z atrakcyjnymi nagrodami

Od szkoły do emerytury jeszcze daleko, ale młody człowiek spotka ubezpieczenia społeczne na swojej drodze życiowej wcześniej niż przypuszcza. Lepiej, żeby znał swoje prawa już teraz. Umożliwią mu to „Lekcje z ZUS”.

To cykl zajęć, który pomaga uczniom odnaleźć się w tematyce ubezpieczeń, składek, emerytur i prowadzenia własnej firmy. – Nie spodziewałam się, że tyle przydatnych informacji poznam na „Lekcjach z ZUS”. Wydawało się, że nas sprawy z ZUS-em mogą nie dotyczyć. Jak się okazuje, ubezpieczenia społeczne towarzyszą nam przez całe życie, a ryzyko związane z brakiem ubezpieczenia jest zbyt duże – mówi Patrycja Sikora, która uczestniczyła w zajęciach w ubiegłym roku.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych po raz kolejny zachęca szkoły ponadgimnazjalne do organizowania takich lekcji. Zapewnia przy tym wsparcie: gotowe scenariusze zajęć, prezentacje, zeszyty ćwiczeń i spotkania przygotowujące nauczycieli do przekazywania wiedzy z zakresu ubezpieczeń.

Najbliższe szkolenia dla nauczycieli zainteresowanych projektem odbędą się w Lublinie: 15, 22 i 28 września. Zgłoszenia pod numerem telefonu 81 535 74 70.

Szkoły, które zrealizują lekcje, mogą zgłosić uczniów do ogólnopolskiego konkursu wiedzy o ubezpieczeniach społecznych. Pierwszy etap już pod koniec listopada. Termin na składanie zgłoszeń upływa 14 listopada. W finale na uczniów czekają nagrody: laptopy, tablety i czytniki e-booków.

Informacje o „Lekcjach z ZUS” i konkursie oraz kontakt do koordynatorów projektu w swoim regionie można znaleźć na stronie zus.pl/edukacja.

Poprzedni artykuł“Quo Vadis” w podróży
Następny artykułPrześliczna wiolonczelistka – Danielle Akta
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments