Prace przy budowie obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi S17 są już na bardzo zaawansowanym etapie. Jak informuje lubelski oddział GDDKiA – inwestycja jest gotowa w 70 procentach. Niemal na całej długości drogi ułożona jest już przedostatnia warstwa nawierzchni. Planowany termin ukończenia budowy to połowa 2021 r.

Droga będzie miała około 9,6 km i od wschodniej strony ominie Tomaszów Lubelski. Kontrakt obejmuje budowę jednojezdniowej trasy po jednym pasie w każdym kierunku. W rejonie węzłów (jeden na przecięciu z DW850 – węzeł Tomaszów Lubelski Północ, drugi na połączeniu z DK17 – węzeł Tomaszów Lubelski Południe) już teraz powstaną dwie jezdnie. Docelowo cała trasa będzie dwujezdniowa.

Codziennie na placu budowy pracuje ok. 150 pracowników i 90 maszyn budowlanych. Trwają prace m.in. przy budowie trasy głównej, dróg dojazdowych i obiektów mostowych. Na większości obwodnicy ułożona jest przedostatnia, bitumiczna warstwa wiążąca nawierzchni, a na węźle Tomaszów Północ jakiś czas temu pojawiło się oznakowanie pionowe oraz poziome. Trwają ostatnie prace wykończeniowe, po to by można było zlikwidować objazd i przełożyć ruch na nowy obiekt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 850 w kierunku Hrubieszowa.

Coraz bardziej zaawansowana jest też budowa ok. 300-metrowej estakady nad doliną rzeki Sołokija. Ze względu na podmokły teren, obiekt posadowiony jest na 240 prefabrykowanych palach, których łączna długość wynosi ok. 7 km. Do wybudowania estakady zużytych zostanie ok. 700 ton stali oraz ok. 4 tys. metrów sześciennych betonu.

W sumie w ramach inwestycji powstanie 9 obiektów inżynierskich i ok. 14 km dróg dojazdowych, służących do obsługi ruchu lokalnego.

Wartość kontraktu to ok. 193,5 mln zł, a całkowity koszt inwestycji, uwzględniający wykup gruntów, prace projektowe, archeologiczne oraz nadzór nad realizacją, to blisko 282 mln zł. Planowany termin ukończenia budowy to połowa 2021 r.

Dzięki tej inwestycji ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta, poprawi się bezpieczeństwo zarówno kierujących, jak i mieszkańców.

S17 Piaski-Hrebenne w planach

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego będzie częścią planowanej trasy S17 z Piask do Hrebennego.

Projektanci pracują nad dokumentacją przygotowawczą dla ok. 120-kilometrowej trasy. Dla siedmiu odcinków: węzeł Piaski Wschód – w. Łopiennik (ok. 15,9 km), w. Krasnystaw Północ – w. Izbica (ok. 17,8 km), w. Izbica – w. Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km), w. Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – początek obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni, ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km) opracowywana jest koncepcja programowa. Natomiast dla dwóch odcinków: pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km) opracowywane jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.

źródło: GDDKiA

 

 

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments