Mało brakowało, a straciłaby 300 tys. zł. Myślała, że bierze udział w policyjnej akcji

    0
    113

    Rozmowa z dyrekcją banku uchroniła mieszkankę gminy Radecznica przed utratą oszczędności. Kobieta, przekonana, że bierze udział w policyjnej akcji wymierzonej przeciwko hakerom zgodnie z przekazanymi przez oszusta instrukcjami poszła do banku, aby na wskazane przez niego konta przelać swoje oszczędności. Gdyby nie zweryfikowała opowiadanej przez oszusta historii straciłaby blisko 300 tys. zł.

    - reklama-

    Wczoraj do mieszkanki gminy Radecznica zadzwonił mężczyzna i przedstawiając się jako policjant powiadomił, że wspólnie z innymi służbami prowadzi akcję wymierzoną przeciwko hakerom czyszczącym konta klientów banku. Dla uwiarygodnienia swoich słów mężczyzna polecił wykonać połączenie na numer *112, połączenie miało być wykonane bez wcześniejszego rozłączenia się. Przekonana, że bierze udział w policyjnej akcji postępowała zgodnie z tym, o co prosił mężczyzna. Będąc już w banku dowiedziała się, że aby wykonać przelewy na tak duże kwoty musi własnoręcznie wypisać dyspozycje każdego z nich. I to uchroniło ją od utraty oszczędności. Ponieważ wypełniając dyspozycje przeanalizowała sytuację i zaczęła wątpić w prawdziwość historii opowiadanej przez rzekomego policjanta. Aby upewnić się, czy rzeczywiście w banku prowadzone są policyjne działania postanowiła porozmawiać z dyrekcją placówki. Wówczas Pani dyrektor wyjaśniła kobiecie, że cała historia o akcji jest fałszywa, a kobieta padła ofiarą próby oszustwa. Szybko zabezpieczono konto pokrzywdzonej i dzięki temu nie straciła oszczędności.

    O zajściu dyrekcja banku powiadomiła policjantów z zamojskiej komendy, również mieszkanka gminy Radecznica złożyła w tej sprawie zawiadomienie o popełnieniu na jej szkodę przestępstwa.

    Kolejny raz apelujemy o ostrożność. Nie wierzmy w historie opowiadane przez rzekomych policjantów lub też funkcjonariuszy innych służb, którzy przez telefon informują o prowadzonych działaniach i konieczności przelania oszczędności na wskazane przez nich konta. Służby nie działają w ten sposób, telefonicznie nie opowiadają na temat prowadzonych akcji, nie proszą także o realizację transakcji bankowych. W takich sytuacjach nie wolno podejmować pochopnych decyzji, należy dać sobie czas na zastanowienie. Pod żadnym pozorem nie należy także przekazywać rozmówcy danych, które umożliwiają dostęp do kont bankowych. O próbie oszustwa natychmiast należy powiadomić Policję, dzwoniąc na numer 112.

    źródło: KMP Zamość

    Poprzedni artykułKrasnobród: Nowe miejsce do odpoczynku i rekreacji nad zalewem
    Następny artykułCentrum “Synagoga” będzie ponownie otwarte dla zwiedzających
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments