“Chcemy się poznać” – warsztaty dla dzieci poświęcone niepełnosprawności

0
470
zdjęcie ilustracyjne, fot. PSONI Koło w Zamościu
“Chcemy się poznać” – pod takim hasłem odbędą się warsztaty edukacyjne zapoznające dzieci z tematem niepełnosprawności, realizowane wspólnie przez Ośrodek Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczy w Zamościu oraz Katolicką Szkołę Podstawową w Zamościu.
Pierwszy moduł warsztatów odbędzie się 26 lutego 2019 od godziny 10.00 w Katolickiej Szkole Podstawowej w Zamościu.
Pomysłodawcami warsztatów są pracownicy merytoryczni Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczego w Zamościu.

Dlaczego propozycja takich warsztatów?

Jak wyjaśniają pomysłodawcy – dzieci nie wiedzą co to niepełnosprawność, a jednocześnie są bardzo zaciekawione. Zwracają uwagę i pytają o każdą „inność”, potrzebują konkretnych odpowiedzi na konkretne dziecięce pytania. Z uwagi na to, że prowadzonych jest coraz więcej działań aktywizujących osoby niepełnosprawne, każdy będzie miał coraz częstszy kontakt z osobami niepełnosprawnymi. Dobrze być na to przygotowanym. Przemiany społeczne polegające na przeciwdziałaniu wykluczeniu są niezbędne dla rozwoju i wykorzystania potencjału nas wszystkich.

Podczas warsztatów wykorzystywanych będzie wiele pomocy dydaktycznych m.in. książki dotykowe, tablety z oprogramowaniem MÓvik, pomocy sensorycznych itp.

Adresatami warsztatów są uczniowie kl. I b Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Św. Ojca Pio w Zamościu oraz uczniowie i wychowankowie Ośrodka Rehabilitacyjno –Edukacyjno – Wychowawczego w Zamościu.

Celem warsztatów jest: zwiększenie wiedzy społecznej w zakresie niepełnosprawności, wśród dzieci. Rozwój ich świadomości społecznej, kształtowanie pozytywnych postaw społecznych, w tym postawy otwartości, szacunku i empatii, przedstawianie i uświadamianie dzieciom podobieństw i różnic występujących między ludźmi, przybliżenie dzieciom zagadnień związanych z różnorodnością społeczeństwa, pokazanie dzieciom, że czas spędzony z dziećmi niepełnosprawnymi może być fajna zabawą.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments