W Gminie Łabunie będzie druga tura wyborów

151
12479
od lewej: Mariusz Kukiełka (fot. Facebook/oficjalny profil kandydata), Antoni Wojciech Turczyn (fot. Piotr Piela)

Antoni Wojciech Turczyn (59l.) czy Mariusz Kukiełka (38l.)? Tego, kto przez najbliższe 5 lat będzie sprawował funkcję wójta w Gminie Łabunie dowiemy się dopiero za dwa tygodnie.

W Gminie Łabunie pierwsza tura głosowania nie przyniosła rozstrzygnięcia. Spośród pięciu kandydatów najwięcej głosów uzyskali: dotychczasowy wójt – Antoni Wojciech Turczyn (43.55 %) oraz Mariusz Kukiełka (31.55 %). I to oni zmierzą się w drugiej turze, która odbędzie się 4 listopada.

Poprzedni artykułKto zasiądzie w Radzie Miasta Zamość? (Mamy nieoficjalne wyniki)
Następny artykuł124 oferty pracy w Zamościu i regionie
Subscribe
Powiadom o
151 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
wyborca

Trudno. 10 radnych obecnego wójta, 4 z PiS i jeden z KWW Elżbiety Bodys – to jak wygra kandydat PiS będzie miał mniejszość w radzie gminy. Łatwiej będzie obecnemu! Trzeba pomagać – nie szkodzić! Głosuję na “starego”.

obserwator
Reply to  wyborca

PiS ma za nic demokracje i jest jak taki mały psiak. Jak nie może ugryźć to chociaż obsika. Tak wygląda ich kampania.

motywator
Reply to  wyborca

PiS ma za nic demokracje i jest jak taki mały psiak. Jak nie może ugryźć to chociaż obsika. Tak wygląda ich kampania.

Anonimowo
Reply to  wyborca

Nowy Wójt jak wygra wybory bez problemu poradzi sobie z Radą, nawet nie mając większości. Wystarczy, że przedstawi kilka pomysłów, pokarze, że ma na to kasę bo z poparciem PIS gdzieś je znajdzie jak nie u Wojewody to u Marszałka Województwa albo Starosty, a jak radni tego nie przegłosują chcąc zrobić mu na złość, to wystarczy że zrobi zebranie mieszkańców i pokaże im jak Radzie na nich zależy. I sami się wkopią. To raczej rada będzie miała problem jak wygra Nowy Wójt.

Postawcie na doświadczenie

To kilka faktów dla tych, którzy chcą zagłosować na Pana Kukiełkę, bo np. “obecny już się nachapał”, bo “już wystarczy”, bo “zrobię na złość”. Taka jest mentalność mieszkańców gminy Łabunie? Pokażmy, że głosujemy na DOŚWIADCZONEGO człowieka, nie na PARTIĘ, jak to się obserwuje w obecnych wyborach samorządowych.
Obecny Wójt – 20 lat doświadczenia w gminie Łabunie, to jego ATUT a nie WADA. Jak nikt zna tą gminę, każdą dziurę w drodze, jest na WASZE KAŻDE SKINIENIE. Prosicie o interwencję – Wójt reaguje. Czyż nie tak? Popatrzcie na inne gminy. Porównajcie stan dróg, porównajcie świetlice, porównajcie środki unijne, jak zdobywają inne gminy. Pozwólcie temu człowiekowi skończyć to, co zaczął.
Pan Kukiełka – nie ma doświadczenia w samorządzie, nie wiemy – jaki ma program, nie napisał go, nie ma konkretów. Nie wystarczy nowoczesna kampania wyborcza z dużymi plakatami i objazdem po gminie z rzucaniem cukierków. To nie wystarczy. Czy tylko to WAS skłania do tego, że trzeba głosować na kandydata PiS, czy głosujecie na partię? Na prawdę jesteście tak ślepi?
PAMIĘTAJCIE – DOBRA MARKA NIE MUSI SIĘ REKLAMOWAĆ. ONA OBRONI SIĘ SAMA. Tyle lat służy Wam mieszkańcom (nie rządzi, tylko służy) – to znaczy, że ma doświadczenie. TO NIE WADA TO ZALETA I ATUT W TEJ KAMPANII.
A mało się dzieje w gminie Łabunie, mało zrobił?
Najważniejsze inwestycje:
– wymiana wodociągu (za pieniądze z Unii)
– rozbudowa kanalizacji (za pieniądze z Unii)
– budowa drogi w Wierzbiu (za pieniądze z Unii)
– fotowoltaika i solary dla mieszkańców (za pieniądze z Unii)
– dbałość o kulturę i turystykę oraz historię , czyli Izba Muzealna (za pieniądze zewnętrzne), nowa ścieżka rowerowa, spektakle plenerowe, konkursy, w każdej miejscowości imprezy pod chmurką – tak nie ma wszędzie,
– uratowanie budynku, w którym zebranych jest kilka instytucji (GOPS, przedszkole, biblioteka)
– zadbane tereny zielone, czystość, na bieżąco koszone, nawet utwardzone drogi polne – czy to mało? To tylko niewielki fragment tego, co zrobił…

łabuniak

To się nawet dobrze składa skojarzenie kukiełki z partią. Partia to jest nikt a kukiełka to dla tych ze starszego pokolenia bo młodzi to raczej wychowani na komputerach to nic innego jak lalka ze sznurkami. I za te sznurku się pociągało żeby wykonać jakiś gest. Ciekaw jestem tylko kto za jego sznurki będzie pociągał.

Znany

Każdy zdobędzie doświadczenie jak posiedzi 20 lat na stołku.Proszę nie wychwalać tak wójta z bardzo osobistych względów!!! Do emerytury brakuje? Ojej … jak przykro

labuniak

A kto tobie broni doświadczenie zdobywać?. Tylko czy od razu należy spieprzyć to co na razie dobrze się układa. Niech się każdy nauczy wpierw błoto z drogi posprzątać kiedy z pola wyjeżdża.

W Łabuniach Smakuje Najlepiej

@ŁAbuniak…” wpierw ” Łał !…………Gdzie tak uczą? HA HA Ha

rolnik

labuniak – najgorzej jak z dziada zrobi się pan tylko słoma z butów wystaje i możliwości finansowe za słabe na granie pana. Jak szukasz miasta to przenieś się do Warszawy, bo jak na razie gmina w której mieszkasz jest gminą wiejską i mieszkają tutaj też Ci, co ciężko pracują na roli. Jeszcze trochę to będziesz wzywał policję jak rolnicy będą kosić zboże, że kurzą Ci pod domem. Znając życie mieszka tam, gdzie już wrony zawracają, a domaga się MANHATANU.

wyborca

Na stronie http://www.wspólnota.org.pl znalazłem informację na temat pozyskiwania funduszy UE w latach 2014 – 2017. Oto kilka konkretów:
miejsce 906 Łabunie – 275,03 zł na jednego mieszkańca
dla porównania
miejsce 232 Sitno 797,80 zł na jednego mieszkańca
miejsce 444 Nielisz 562,70 zł na jednego mieszkańca

Labunki

Turczyn strasznie nie przyjemny człowiek a co do komentarza powyzej jeżeli to są zasługi to ja dziękuję bo akurat każda gmina zrobiła to samo

tiaaaa
Reply to  Labunki

To co chcesz żeby było zrobione – aquapark, strefa ekonomiczna ?? Gmina Łabunie to nie Warszawa i Poznan. Tu liczą się konkretne potrzeby, liczą się ludzie. To mało zrobione? I nie mów, że każda gmina ma to zrobione, bo nie każda – to po pierwsze. Po drugie – a co zrobi kontrkandydat? Gdzie jego program wyborczy? Dla mnie to po prostu wygląda na to, że dostać się do stołka i tyle a potem się zobaczy

Kumaty
Reply to  Labunki

Nie wiem czym ci Turczyn zawinił ale w Ewangelii jest napisane: “Miłujcie nieprzyjaciół swoich”. A teraz uderz siew piersi i pomyśl co chciałeś przekręcić ale nie wyszło.

Kumaty
Reply to  Labunki

No i co Łabuńki nic ci sie nie przypomniało?.

Czas na zmiany

Czas najwyższy zmienić ekipę urzędu gminy Łabunie na nową nikt im dożywotnio nie zapisał tych stanowisk u notariusza. Pytanie do “Postawcie Na doświadczenie” Ile jest tej drogi na wierzbiu 100m z początku?? kanalizacja w połowie nie działająca na ulicy kościelnej jeden wielki smród. Przy ulicy Armii Krajowej w ogóle nie działa. A gdzie w tym wszystkim jest sport piłka nożna jest tego najlepszym przykładem Obecny wójt walnie przyczynił się do rozpadu klubu i spadku do A klasy artykuł http://lubelskapilka.pl/2015/01/24/labunie-walka-polityczna-ponad-dobro-mieszkancow/

Zmiana
Reply to  Czas na zmiany

Ekipę urzędu – czy radę gminy z wójtem?

też wyborca
Reply to  Czas na zmiany

to stary artykuł, walnie to sie przyczynili krzykacze, teraz ich nie ma i jest OK, zapytajcie w klubie – Sparta wróci do okręgówki spokojnie trzeba tylko stawiac jak teraz na młodych z gminy i tak sie dzieje.

Wkurzony
Reply to  Czas na zmiany

A co ma Pani do ekipy urzędu?? Czyżby jest Pani zwolenniczką PiSu i popiera pani zmiany na stołkach, czyli wsadzanie swoich? A co pracownicy mają do rozgrywek wyborczych? Na Kościelnej kanalizacja jest – dobudowywana jest, więc będzie. Coś słabo jesteś zorientowana/y. A tak krzyczycie, że nic się nie robi. To chociaż oszczędź sobie waść honoru i nie pisz głupot, bo nawet nie wiesz, co w gminie się dzieje. Śmierdzi, serio? A czy wiadomo Panie/Pani o nazwie “Czas na zmiany” co znaczy smród z kanalizacji, czy Pani się orientuje, jak go zlikwidować i czy w ogóle się da? Czy myśli Pani, że ten problem istnieje tylko w gminie Łabunie? W Zamościu na Wojska Polskiego – śmierdzi od lat, próbowano różnych rzeczy – systemów antyodorowych i nic. Sport – ależ dzieje się, klub został uratowany od przepychanek i rozpadu spowodowanego nie przez Wójta. Trochę elementarnej wiedzy. i nie wójt przyczynił się do spadku do innej klasy. Czy za porażkę polskiej reprezentacji też byś obarczył prezydenta Polski?

Kolo
Reply to  Czas na zmiany

Za te 100 metrów to też podziękuj Wójtowi. To zadanie powiatu a on z gminnych pieniędzy dołożyl.

Rebus
Reply to  Czas na zmiany

O tak. Smród na Kościelnej to pewnie jest ale od tych co bronili się przed kanalizacj no bo ogródek rozkopią.

bramkarz
Reply to  Czas na zmiany

A z tą reprezentacja to dobre skojarzenie. Kiedy Duda oglądał mecz to zawsze przerżnęli. Wykopali trenera a Duda ma się dobrze.

Mieszkanka

Oczywiście, że doświadczenie ?

Sumienie

UWAGA ! Administrator usuwa pozytywne komentarze odnośnie pana Kukielki, gdzie wasza demokracja w tej redakcji ?

Tomasz Krywionek

Panie „Sumienie” 🙂 Jaki pozytywny konentarz Panu zniknął? Podejrzewam, żeś Pan strony pomylił, ewentualnie nie potrafi Pan zapisać komentarza zmieniając co wpis swój podpis. Miłego dnia i mniej emocji. Pozdrawiam Tomasz Krywionek (administrator)

wyborca

Ludzie nie stawiajcie wszystkiego na te trzy literki “Pis” bo tu nie o to chodzi, tu chodzi o to aby wybrac człowieka doswiadczonego, który dba o gminę, o jej kazdy szczegół. Nie kierujmy się zawiścią w sensie “on juz się nachapał” bo „Nowy” jak przyjdzie to Jego wypłata nie będzie wpływała do Waszych kieszeni … pomyślcie rozsądnie, pomyślcie o sobie o Naszej gminie. Pan Turczyn jest na każde nasze zawołanie: drogi sa zadbane, poodśniezane, wykoszone a nie wspomnę juz o licznych projektach unijnych, pozyskiwanych środkach które dużo nam pomogły w życiu codziennym np. przedszkole, kanalizacja , solary itd. Stara się aby żyło nam się lepiej … przypomnijmy sobie jak wyglądała nasz gmina przed panowaniem Pana Turczyna … myslę że to wystarczy.
Proszę zastanówcie się i pójdzie za głosem rozsądku a nie nienawiści …

wyborca
Reply to  wyborca

Dlaczego pisze Pan/Pani? przed Panowaniem Turczyna – jakim panowaniem, w naszej gminie nie ma monarchii tylko samorząd. Zwróćcie uwagę, że w “nowej” Radzie Gminy już ma obecny wójt większość. To znaczy, że mieszkańcy zauważyli ich aktywność – wierzę, że mieszkańcy gminy wzorem dużych miast i sąsiednich gmin Zamość, Komarów pokażą, że głos na Turczyna to głos na Gminę Łabunie, a nie na znaczek, czy paczkę krówek.

C

Witam czy nowy kandydat na wójta podejdzie pod kościołem i przywita się z każdym starym i młodym czy nawet zasmarkanym nie sądzę a jestem pewien że stary wójt się przywita. Głosujemy na niego

Rebus

Panie Boże chroń nas przed zagładą. Przecież PIS czego sienie dotknie to wszystko zamieni na gó..o.

wyborca
Reply to  Rebus

Proszę nie negować dokonań PiS. Rebus napisałeś nieprawdę – ale głosowanie na PiS to głosowanie na PiS, wie ktoś, od kiedy on jest członkiem PiS, czy jest tylko wystawiony przez PiS.

Anonimowo
Reply to  Rebus

Mariusz Kukiełka nie jest członkiem PIS, jest bezpartyjny, nie należy do żadnej partii polityczne. Jedynie dostał poparcie, a biorąc pod uwagę niedzielne wybory, poparcie jakie ma to jego atut. PIS będzie przez najbliższe 5 lat rządzić w sejmiku województwa, udało im się zdobyć większość mandatów, a gdzie są pieniądze dla gmin właśnie tam. Jeżeli ktoś ma przez najbliższe 5 lat coś zrobić dla naszej gminy to tylko ON mając poparcie rządzącej partii.

Rebus
Reply to  Rebus

Panie Wyborco. Albo się należy do partii albo nie. Takie przytulanie się do płaszczyka to pozostanie cały czas marionetką do której sznurki będą w Ruszowie czy Zamościu. Gdyby Pan Kukiełka miał jaja startował by ze swojego komitetu. Fajny chłop ale tym przytulaniem trochę się zeszmacił.

Anonimowo
Reply to  Rebus

A obecny Wójt to w pierwszej swojej kampanii wyborczej na Wójta Gminy startował z własnego komitetu? bo o ile pamiętam to startował mając poparcie PSL. Nagle zielona koniczynka zaczęła przeszkadzać.

Rebus
Reply to  Rebus

Widzę Anonimie słyszysz że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele. Dwadzieścia lat temu ordynacja wyborcza była inaczej skonstruowana i Wójta wybierała Rada Gminy. Nie wiem akurat jak tutaj było bo nie byłem jeszcze mieszkańcem. Podejrzewam jednak że w wyborach do Rady był podział na mądrych i talibów. Talibowie to byli ci z Solidarności a jeżeli mądrych wystawiał PSL to nic dziwnego że i jego wystawili.

Anonimowo
Reply to  Rebus

Miałem na myśli pierwszą kampanię gdy startował z komitetu i wtedy był to komitet PSL, a już w kolejnej kampanii się przemiaścił i wystartował z własnego komitetu.

Anonimowo

Tu chyba cała gmina pisze te komentarze.. Oj stołki niepewne,.. z pod dupy uciekną..

ciekawy
Reply to  Anonimowo

Dlaczego uciekną? Myślisz anonimie, że Pan Kukiełka wzorem innych kandydatów też obiecał stanowiska? Nie weźmie nikogo kto pisze z pod – bo to inaczej się pisze. Nie urządzaj tu antykampanii kandydatowi PiS. To spokojny człowiek jest.

Przyjazny
Reply to  Anonimowo

A co anoinimie już obiecano ci stołek w gminie. Pare ławek na zewnątrz jest wolnych więc choćby jutro możesz jedna zająć.

Obiektywny rozczarowany

Dokładnie zgadzam się z osobą pod nickiem Łabuńki , takie dokonania to w każdej gminie są, wiec chwalić się nie ma czym. Tu o złośliwość nie chodzi ale o przyzwoitość bo wójt Turczyn wyznaje zasadę że obiecać to można wszystko, a jak będzie się zobaczy. Dlaczego przed wyborami robi się wszystko, tylko tam gdzie największy elektorat np.: chodnik w Łabuńkach do mleczarni, a podobno już nie było funduszy. Ostatnio w biuletynie Region+ był artykuł o Naszej Gminie, stek bzdur i nie wiadomo czego, jak ktoś racjonalnie patrzy to widzi wszystko. I czy wójt przez te 20 lat zrobił coś dla mieszkańców gminy? żeby powstał jakiś zakład pracy, który zatrudniałby większą liczbę osób? Pomógł zlikwidować bidę, poprawić byt ludziom z gminy ? Przejedzcie się po wsiach bida piszczy, może nie tak jak kiedyś, ale to nie wójta zasługa tylko pracy ludzi za granicą. Zamiast postawić parę Ławek i zasadzić drzewa, to flagową wizytówką Łabuń jest myjnia w centrum, już się obcy ludzie śmieją z tego, bo jadąc 17-ką widzą nic innego tylko myjnię. KGW i Dzień Pomidora są ważne, ale czy to są te priorytety? Drogi ? Hmmm najważniejsza była ta biegnąca do starej mleczarni w Łabuńkach wiadomo dlaczego, dopiero po burzliwej reakcji mieszkańców kilka lat wstecz postanowiono dorzucić się do całego odcinka, szkoda gadać dużo obietnic ale obiecać można wszystko, gorzej z realizacją przykro dla tych, którzy wierzyli w te obietnice. Jest jeszcze kwestia kanalizacji a wójt mówi, że, nie wiedział. OSP w Łabuńkach jest w krajowym systemie ratownictwa dostał nowy sprzęt tylko ratować nie ma komu bo sami starsi mężczyźni. Ilu młodych zostaje w gminie? Wszyscy uciekają, bo co tu robić? Tylko wegetacja. Z tym podaniem ręki pod kościołem, to każdemu nie poda tylko tym co są za nim bo widziałem już sytuacje różne. Warto by było zrobić rachunek sumienia z ostatnich 20 lat bo to jakby nie patrzeć 20 lat !

strażak

Ty faktycznie musisz być rozczarowany tym że z socjalizmem walczyłeś. Odkąd to gmina tworzy zakłady pracy. Załóż chłopie działalność gospodarczą, wybuduj zakład zatrudniaj ludzi to będziesz i ty i ludzie zarabiać. A OSP jest organizacja sama w sobie. Gmina ma ustawowy obowiązek jej pomagać. Za pozyskiwanie nowych członków odpowiedzialne są władze statutowe które też od lat kurczowo się stanowisk trzymają.

Patriota

Kochani mieszkancy opamietajcie sie glosujac na pana K. Nie dostaniecie kolejnych 500 plus od pis ich kandydat nie posiada zadnego doswiadczenia w samorzadzie nie udziela sie spolecznie w zaden sposub(ani osp kgw czy solectwo) Postawie krzyrzyk w drygiej turze pod nazwiskiem Pana Wojta T . ktory juz pokazal klase wprowadzajac 10 radnych kandydat pis ma tylko 4 i to nie gwarantuje udanych rzadow pierwsze absolutorium i po panu K . Stawiam na 200 proc na doswiadczenie i rozwage pana T. A pis do polepszenia statystyk niech szuka w innych miejscach a nie w Kochanej Gminie Labunie

wyborca
Reply to  Patriota

Pan K. nie musi mieć doświadczenia w samorządzie, ważne aby miał możliwości pozyskiwania środków na finansowanie inwestycji w Gminie. Patrioto, twoje zainteresowanie wynikami wyborów zatrzymało się na poziomie Rady Gminy i Wójta. Komentarz dowodzi tego, że nie widziałeś wyników kto wygrał w sejmiku województwa lubelskiego i do Rady powiatu zamojskiego. PIS ma większość w sejmiku województwa i będzie też rządził w powiecie, właśnie tam skąd gminy pozyskują środki na swoje inwestycje. Jeśli obecny Wójt Gminy wygra, czeka nas stagnacja, bo przez kolejne 5 lat PIS nie da mu ani złotówki.

Anonimowo
Reply to  Patriota

To słabe informacje Patriota posiadasz na temat społecznego udzielania się Pana Kukiełki. Jako delegat Izby Rolniczej przez całe lato szacował szkody spowodowane suszą na polach u rolników, wykonywał to nieodpłatnie poświęcając swój czas, zaniedbując swoje obowiązki związane z prowadzeniem własnego gospodarstwa. Ale robił to nie licząc na żadne oklaski i podziękowania.

Obiektywny
Reply to  Patriota

@Patriota ?? HA HA Ha HA HA HA

Gonzo

“Rozczarowany” piszesz głupoty.Chodnik w Łabuńkach to akurat jest sprawa powiatu a nie Wójta bo to droga powiatowa. A że chciał pomóc to powinieneś mu podziękować. A myjnia w Łabuniach widać że jest potrzebna. Tobie przecież też nikt nie broni pobudować więc czego sieWójta czepiasz.

Anonimowo
Reply to  Gonzo

Myjnia nie jest zasługą Wójta, to prywatna inwestycja właściciela działki na której stoi.

Gonzo
Reply to  Gonzo

Masz rację Aninimie że myjnia to prywatna inicjatywa. Wójt nie miał tu nic do gadania tylko po kiego licha obwinia się Wójta że tam drzew nie zasadził. Przecież to nie było jego podwórko. A z tego co pamiętam to każdy mógł w terminie ustawowym wnosić swoje zastrzeżenia co do lokalizacji myjni. Tylko że wtedy nikomu nie przeszkadzała.

Anonymus

Oj. Będzie się działo. Będzie zabawa. Będzie zmiana. Za 2 tyg. to będzie ta ostatnia niedziela.

Wróżbita
Reply to  Anonymus

Tak, tak. Zapowiadany sojusz SLD z PiS. Prezes znowu zachoruje.

wyborca

Mieli szczęście, że przeciwko obecnemu wójtowi wystartowały do wyborów 3 komitety które rozbiły głosy, bo gdyby się dogadali i wystawili jeden komitet to po obecnej radzie byłoby pozamiatane. Mam nadzieję, że chociaż teraz przed II turą to uczynią i zmobilizują swoje siły.

też wyborca
Reply to  wyborca

Gdyby umieli sie dogadać nigdy nie byłoby takiej nagonki i żądzy “władzy”. Tu nikomu nie chodzi o gminę. Urzędująca ekipa jest zwyczajnie mniejszym złem – nie stanowi zagrożenia, a totalna opozycja budzi sie raz na 4 lata i potem leczy rany. Każdy widzę chce pozamiatać, straszy utratą stołków, zmianami. Wychodzi na to, że nie macie Państwo wyobrażenia, czym jest samorządność. Pokazują to wyniki wyborów – partie obsiadają stanowiska i pasą się naszymi pieniędzmi, wmawiając nam, że oni nam “zrobią lepiej”.

wyborca
Reply to  wyborca

Zwłaszcza w Barchaczowie byłoby pozamiatane. HAHA… W ŁAbuńkach też. Policzcie zestawienia. Moim zdaniem to pojawienie się PiS w Łabuniach wszystko zepsuło. PIS, którego wcześniej przez lata nie było u nas- żaden działacz nie był obecny wśród lokalnej społeczności. Większość ze startujących kandydatów na radnych chodzi i przeprasza, że się dali namówić, że dla świętego spokoju. Gdyby nie to mielibyśmy spokój, zaoszczędzilibyśmy (komisje zarobią) i dalej zmieniałyby się nam Łabunie – co widza wszyscy, za wyjątkiem opozycji. i tych co rwą się do koryta.

wyborca
Reply to  wyborca

No jak 3, jak 4.

Jan Osik

Zanim się tu pozabijacie słowami zobaczcie, co może Rada gminy, bo może niektórzy nie wiedzą. Wójt wykonuje, co Rada ustali – taki model obowiązuje od 1990 roku – a chciała go wprowadzić Pani kandydatka. Więc nawet gdy wygra kandydat PiSu to i tak będzie realizował, to co uchwalą radni obecnego wójta. To kto będzie zarządzał? Czy nie? Może coś źle czytam? Proszę o podpowiedź…
Art. 18. Kompetencje rady gminy
Dz.U.2018.0.994 t.j. – Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
1. Do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.
2. Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
1) uchwalanie statutu gminy;
2) ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności;
3) powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu – na wniosek wójta;
4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu;
4a) rozpatrywanie raportu o stanie gminy oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia wotum zaufania z tego tytułu;
5) uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
6) uchwalanie programów gospodarczych;
6a) przyjmowanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki;
8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach;
9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a) zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,
b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,
c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,
e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,
f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,
h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym;
10) określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania;
11) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 zadania zlecone wykonywane przez gminę ust. 2 i 2a;
12) podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku;
12a) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych;
13) podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 oraz z 2018 r. poz. 12, 138, 159 i 317), a także wznoszenia pomników;
14) nadawanie honorowego obywatelstwa gminy;
14a) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów;
15) stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.
3. (uchylony)
4. (uchylony)

Wyborca
Reply to  Jan Osik

Racja Wójt wykonuje Rada uchwala a Radą rządzi Przewodniczący Rady. A na to co uchwali Rada Wójt powinien pozyskać fundusze a to oznacza że Wójt nie musi być wcale społecznikiem ma dobrze zarządzać gminą i wiedzieć skąd wziąść pieniądze na to co rada uchwali. Proste jak budowa cepa.

Anonimowo
Reply to  Jan Osik

A kto teraz ma największe możliwości pozyskania funduszy dla naszej gminy KUKIEŁKA.

Sąsiadka

Turczyn to człowiek nieprzyjemny i zadufany. Jakie osiągnięcia?.. Wszystkie gminy sąsiednie mają podobne. Bronią go Ci co im stołki się trzęsą! Ktokolwiek inny wniesie coś nowego. 20 lat czas na samokrytykę a nie samouwielbienie!!!

ŁABUNIANIN

GŁOSUJĘ NA TURCZYNA

LOLEK

Tylko Turczyn . Nie chcemy PISU

ator

Pozyskiwanie funduszy jest pozapartyjne. Poza tym to ludzie piszą wnioski, lub firmy zewnętrzne. Ale ponoć SLD przyjdzie za poparcie PiS do gminy a oni umieją pozyskiwać. Tylko patrzeć kto kogo poprze i za co. Nie mam nic przeciwko Mariuszowi Kukiełce, ani pisowcom, ani peeselowcom, ani obecnemu wójtowi, ale nie o naszą gminę tu chodzi a o pęd ku korytu, które się przelewa. Mogę się mylić, ale zobaczymy niebawem.

Anonimowo
Reply to  ator

Pozyskiwanie funduszy jest pozapartyjne – to chyba przyleciałeś z Marsa i nie znasz polskich realiów, albo masz małą wiedzę na temat tego co do tej pory działo się w sejmiku województwa.

Piotr

Gratuluję wyniku wyborczego obu kandydatom i życzę wygranej temu,kto bardziej przekona do siebie ludzi.Niezależnie od wyniku wyborów,końca świata nie będzie,w Łabuniach też,bez obaw.Niby nie jestem jeszcze bardzo stary,ale coraz mniej rozumiem świat dookoła.No bo jak wytłumaczyć fakt,że gdzieś w Polsce wygrywa wybory człowiek,który zasłynął w telewizji seksistowskimi komentarzami na temat kobiet,a potem z głupim wyrazem twarzy przepraszał.Żenujące…a niby tyle feministek w naszym kraju.A ile z nich oddało na tego pana głos ?W innym miejscu wygrywa kandydat formacji,której była p.prezydent odpowiada za złodziejską reprywatyzację.Kto go wybrał?Chyba nie ludzie,których w sposób bezprawny pozbawiono mieszkań.Zaraz odezwą się głosy,że wybrano mniejsze zło.Ale tam ,prócz kandydata PIS,byli jeszcze inni kandydaci.Takich scenariuszy nawet Bareja by nie wymyślił,a jednak to zdarzyło się naprawdę.Coś jest nie tak z naszą demokracją,gdy w wielu miejscach wygrywają radni,którzy członkami rodziny obsadzają intratne stanowiska w gminach, itd..A potem bezczelnie mówią,ze dobro mieszkańców leży im na sercu.W Skandynawii nepotyzm dyskwalifikuje polityków na zawsze,w Polsce to norma.I czemu jest tak,że wiele inwestycji finalizuje się w końcówce kadencji,czyż pamięć wyborców jest aż tak zawodna?Ech…Wracając na swoje podwórko,jeszcze raz gratuluję obu kandydatom.Niech wygra lepszy,zachęcam do głosowania.

sip
Reply to  Piotr

A co z kandydatką z PiS, które przegrała sama ze sobą 🙂

Piotr

I jeszcze jedno:j nie udzielam się w sołectwie,OSP i KGW.Całe swoje życie mieszkam tutaj i kocham to miejsce.Pozdrawiam.

gość

nie chcemy ZSLu

Piotr

Argument,że jeśli wygra kandydat z PIS,to nie będzie dobrej współpracy z radnymi,jest śmieszny.Wszak teraz posiedzenia rady gminy mają być rejestrowane,jawne.Jeśli więc z powodów politycznych, któryś z radnych będzie blokował jakiś dobry i użyteczny dla naszej społeczności projekt np.remont drogi,sam sobie wystawi negatywną ocenę a i wyborcy mu tego nie zapomną.Rada Gminy to nie towarzystwo wzajemnej adoracji.nie chodzi o to,żeby było miło i przyjemnie jak na spotkaniu przy kawie.Priorytetem ma być dobro mieszkańców,uczciwość wobec nich,a nie przynależność do danego komitetu wyborczego i głosowanie według odgórnych wytycznych,byle tylko dopiec przeciwnikom.Czyż nie tak?Kolejny argument przeciwników kandydatury p.Kukiełki o braku doświadczenia w pracy samorządu także mnie nie przekonuje.Obecny wójt też kiedyś zaczynał,każdy więc zasługuje na szansę.Nie ma ludzi niezastąpionych.Przychodzimy,odchodzimy…[ tak na marginesie,polecam utwór Piwnicy Pod Baranami pod tym właśnie tytułem]. Nie neguję osiągnięć obecnego wójta,zrobił wiele dobrego dla naszej gminy i chwała mu za to.Ja jednak jestem zwolennikiem częstego wietrzenia pomieszczeń,żeby wpuścić doń trochę świeżego powietrza.Moja ukochana babcia mawiała,że zaduch jest niezdrowy… W polityce również.Stąd idea,żeby ograniczyć dopuszczalną ilość kandydowania na fotel wójta ,burmistrza etc.do dwóch, jest mi szczególnie bliska.A że niektórzy boją się przeciągów,nie lubią świeżego powietrza…No cóż,to już inna bajka. Ale też taki jest przywilej demokracji,mamy zagwarantowaną wolność myślenia i podejmowania samodzielnych wyborów.Nie wszyscy muszą się ze mną zgadzać. Każdy musi sam sobie odpowiedzieć na pytanie,kogo poprze w drugiej turze.Tylko myślmy i rozmawiajmy ze sobą merytorycznie.Argumenty typu,że czyjaś gęba mi się nie podoba,komuś zle z oczu patrzy ,są zwyczajnie głupie i niczemu nie służą.

Anonimowo
Reply to  Piotr

Racja, święte słowa Pan pisze i nie oszukujmy się, patrząc na nasze polskie realia kto nie ma dojścia w sejmiku ten zbiera ochłapy, a teraz sytuacja się zmieniła i jak nie wybierzemy Kukiełki to Turczyn przesiedzi sobie tylko do emerytury bo w sejmiku jeden Bratkowski nic mu nie pomoże. Każdy komu zależy na rozwoju naszej gminy powinien głosować na Kukiełkę.

Mieszkanka
Reply to  Piotr

@Piotr zgadzam się z każdym Pana zdaniem umieszczonym w tym poście. Czas na zmiany. Jeśli będzie miał użyteczne pomysły , zapał i będzie miał poparcie w instytucjach szczebla wyższego to przynależnoość polityczna tu się nie liczy
Głosujemy na Pana Kukiełkę.

Zorientowany.
Reply to  Piotr

Mieszkanka masz 100% racji. Jeżeli do naszej gminy miałyby płynąć szerokim strumieniem pieniądze od PISiorów (a przez najbliższe 5 lat tak będzie), to nie powinniśmy na to patrzeć od kogo, tylko powinniśmy głosować na Kukiełkę który te pieniądze dla naszej gminy pozyska. A Ci którzy zamierzają głosować na Turczyna, to wyświadczą mu tylko przysługę wytrwania do emerytury na dobrym stołku. Nie oszukujmy się, każdy w pierwszej kolejności daje swoim. Znam kilku wójtów z powiatu biłgorajskiego z poparciem PISu, którzy w tych wyborach nie mieli żadnego kontrkandydata w swoich gminach ( np. Obsza, Tereszpol w tych gminach był zgłoszony tylko jeden komitet wyborczy), bo nikt nie stanął z nimi w szranki, bo przegrałby z kretesem. To co zrobili Ci Wójtowie dla swoich gmin w ostatnim czasie podoba się mieszkańcom.

Mieszkanka
Reply to  Piotr

Nie odpuszczajmy idźmy 04.11 na wybory! Pokażmy , że nam zależy na zmianie ! Wcale nie jest nas tak mało, jak uważają zwolennicy obecnie rządzącego.

patriota

Głosuję na Kukiełkę.

Tez wyborca

Szanowni wyborcy Pana Turczyna chwalicie osiągnięcia obecnego wójta, bo nie znacie osiągnięć wójtów innych sąsiednich gmin. Chodzi tu miedzy innymi o pozyskiwanie środków unijnych. Jesteśmy daleko za nimi i wiem co mówię, bo pracuję w instytucji zajmującej sie statystykami. Pozdrawiam.

PATRIOTA

Pan Szanowny Wójt Turczyn pełni funkcję nieprzerwanie od 20 lat, bez żadnego poparcia politycznego od strony partii. Popatrzcie trochę wstecz przez 20 ostatnich lat mieliśmy rządy aws,sld,po,psl,pis,uw,samoobrona.lpr, i zawsze pan Wójt potrafił rozmawiać a nawet ostro pertraktować pozyskanie funduszy na gminę narażając się niejednym włodarzom na konflikt (bo gmina zawsze jest dla niego najważniejsza). Doświadczenie i szeroka znajomość “podwórka politycznego” pozwoli Mu bez problemu dogadać się z obecną władzą czy to w powiecie ,czy w województwie. POPIERAM Z CAŁĄ SWOJĄ RODZINĄ, OBECNEGO WÓJTA W II TURZE ( ps. proszę się nie podszywać pod ps Patriota )

Samorządowiec
Reply to  PATRIOTA

Ubawiłem się do łez czytając ten komentarz. A stwierdzenie “bez żadnego poparcia politycznego od strony partii” świadczy tylko o tym, że PATRIOTA ślepo zapatrzony jest w obecnie nam panującego i nie zna naszych lokalnych realiów, albo udaje głupa, że nie zna. A z tym dogadaniem z obecną władzą w powiecie i województwie to nie ma tam czego szukać obecny wójt, patrząc na obsadę radnych, czy to w powiecie, czy w
sejmiku. Proponuję się dokształcić i zdobyć trochę wiedzy na temat bieżącej sytuacji i o osobach które teraz będą sprawować władzę.

Pozytywny
Reply to  PATRIOTA

Zgadzam się z Samorządowcem. Widać, że zwolennicy obecnie rządzacego nie wyobrażają sobie funkcjonowania Gminy bez Pana Turczyna. Stawiamy na zmianę , człowieka młodego, a nie na stare nawyki, konwenanse i “poukładania”.

DO terz wyborca

O jakich Statystykach mówisz Jako najmniejsza Gmina w Powiecie przeliczając na mieszkańca pozyskaliśmy jedne z największych dotacji na programy UE. Wyremontowane wszystkie świetlice, doposażone szkoły, sprawne i doposażone jednostki OSP, wspaniałe koła gospodyń odnoszące sukcesy twórcze na scenach województwa i nie tylko, punkty przedszkolne , drogi,oświetlenie, chodniki,kanalizacja,wodociąg, place zabaw , trasy rowerowe, kolektory i solary, miejsca historyczne,cmentarze i pomniki historii mogę jeszcze wymieniać !
to wszystko bez żadnego zadłużenia w budżecie Gminy. Można wybudować wszystko i o wiele więcej pozostawiając za sobą długi lepsza jest praca sukcesywna i przemyślana , bo to na nas mieszkańców spadnie potem splata zadłużenia w podatkach i opłatach. Powodzenia panie Antoni Wojciech T.

Obojętny

“terz “??? … ślepo zapatrzony. Otwórz czy :>

Anonimowo

W najnowszych statystykach Ministerstwa Finansów niestety gmina Łabunie nie mieści się w rankingach . Jeżeli gmina nie pozyskuje to się nie rozwija taka jest zasada. Czekam z utęsknieniem na rachunek z kanalizacji, stać gminę na wstrzymywanie? Pewnie po wyborach otrzymamy z ok. 40% wzrostem…. Wybierajcie dalej niech Wam mydlą oczy- wszystko super sami swoi.

obserwator

Obserwuje wasze wpisy i tak sobie myślę kim by był pan K. bez poparcia PIS dlaczego tak jak pozostali kandydaci nie startuje ze swojego Komitetu. Kim by był już chyba wiemy, a kim będzie jeśli (nie pozwólcie na to!!) ) wygra synonim od “kukiełki” lista synonimów do słowa kukiełka:
człowieczek, lala, laleczka, lalka, lalusia, ludek, ludzik, łątka,MARIONETKA PiS, pacynka, pajacyk, zabawka, drewiniana lalka, drewniany człowieczek, drewniany ludek, figurka, pajac, jawajka, kukła, figurynka, posążek, statuetka,

sąsiadka
Reply to  obserwator

Byłby tym kim jest, młodym, wykształconym, przedsiębiorczym i operatywnym człowiekiem, który dzięki swojej ciężkiej pracy doszedł do tego co ma i czym może się pochwalić. A poparcie PIS, świadczy tylko o tym, że nie jest głupi i przewidział, że ma szansę poważnie zawalczyć o stanowisko wójta, mając poparcie rządzącej partii.

Mieszkaniec Łabuń.
Reply to  obserwator

Nie ważne kim by był, czy kim będzie Kukiełka, ważne że PIS rządzi w kraju, a od niedzieli też na szczeblu wojewódzkim i na szczeblu powiatu. I jak dla mnie Kukiełka może być laką, marionetką byleby darł kasę dla naszej gminy. Co nam mieszkańcom gminy po Turczynie, którego każdy poczęstuje herbatą, kawą dyplomatycznie z nim porozmawia a na koniec odprawi z kwitkiem do domu. Taka prawda. Turczyn przez najbliższe 5 lat nie ma czego szukać w starostwie czy w sejmiku. Skończyły się układy. Nie ma już starosty z PSLu, nie ma też znajomych w sejmiku województwa. Ostał się jeden Bratkowski, który niewiele będzie miał do powiedzenia. PSL z którym sympatyzował obecny Wójt poniósł w tych wyborach porażkę. Co nam po Wójcie którego będą odprawiać z kwitkiem. I nie patrzmy na to czy PIS czy nie PIS, patrzmy na to, kto będzie miał możliwości na pozyskanie zewnętrznych funduszy, bo jesteśmy biedną gminą i bez tych funduszy nic nie uda nam się zrobić. A układy były, są i będą i nie wierzę w to, że obecny Wójt będzie mógł coś wskórać. Nie będzie się liczył jako gracz. A 5 straconych lat ciężko będzie naszej gminie nadrobić.

Anonimowo
Reply to  obserwator

Proszę sobie poszukać w Słowniku języka polskiego określeń dla następujących synonimów;brak kultury,prostactwo,małostkowość,niewychowanie i odnieść je do zaprezentowanego przez pana wpisu.Odzwierciedlają poziom tej wypowiedzi.

Zmiana już się dokonała - wystarczy

Czyli – skoro Gliwiński został wójtem na kolejną kadencję, że o Sieńkowskiej nie wspomnę, to nie będzie dla nich żadnej dotacji, bo marszałki z PiS? BZDURA. Myślenie nie boli. A w powiecie, jak wiecie już mieliśmy SWOJEGO, a w ostatniej kadencji nawet dwoje SWOICH – i? nakapało? został jeden i? co to zmienia? Podobnie z finansowaniem OSP i KGW przez rząd – i tak dadzą.

wyborca

Na stronie http://www.wspolnota.org.pl znalazłem informację na temat pozyskiwania funduszy UE w latach 2014 – 2017. Oto kilka konkretów:
miejsce 906 Łabunie – 275,03 zł na jednego mieszkańca
dla porównania
miejsce 232 Sitno 797,80 zł na jednego mieszkańca
miejsce 444 Nielisz 562,70 zł na jednego mieszkańca

Wspólnota
Reply to  wyborca

A Komarów, Krynice, Grabowiec, Skierbieszów, Adamów – czemu tylko te dwie, które stoją wyżej? Obiektywny wyborco. Podaj też zadłużenie tych gmin również w przeliczeniu na mieszkańca, wtedy zabłyśniesz. Nielisz ma wodę, duży zbiornik – zobacz kto tam pływa i skojarz skąd te dotacje na zbiornik, a Sitno zawsze biło nasze Łabunie – w sporcie, zaangażowaniu społecznym, sposobie kształcenia – taka gmina.

gus

dla tych, którzy krzyczą, że nic nie zostało zrobione
dochody własne gminy za lata 2008 i 2017
574 miejsce – Łabunie 774,55 (2008 rok) – 1451,11(2017 rok) wzrost 87 %
678 miejsce – Sitno 531 (2008) – 956,20 (2017) wzrost (80%)
999 miejsce – Komarów 547 (2008) 913 (2017) wzrost 68 %
wydatki inwestycyjne”
ZAMOŚĆ – 1198 miejsce – 46,20 pkt
ŁABUNIE – 1249 miejsce – 44,23 pkt
KOMARÓW – 1394 miejsce

Przeciwnik

A to dobre, poniżej w jednym z komentarzy ktoś napisał:
“PAMIĘTAJCIE – DOBRA MARKA NIE MUSI SIĘ REKLAMOWAĆ. ONA OBRONI SIĘ SAMA”
A dzisiaj wracając z Zamościa tj. sobota 27 października widziałem jak rozwieszano banery P. Turczyna w Łabuńkach.
To jak to jest z tą marką? Czyżby nagle się popsuła i potrzebuje reklamy.
Czy może ktoś Was Drodzy Wyborcy potraktował niepoważnie.

wyborca
Reply to  Przeciwnik

Chyba nam się Wójt Turczyn trochę z kampanią spóźnił.

Labuniak
Reply to  Przeciwnik

Obecnie banery Turczynowi pomogą jak umarłemu kadzidło

Anonimowo
Reply to  Przeciwnik

dlaczego spóźnił – nowa tura nowe plakaty.

jancio wodnik

turczyn WON strata czasu na ciebie

obserwator

to konkurencja rozwiesiła te plakaty sam widziałem 🙂

wyborca

Te plakaty zrobił za własne pieniądze, a nie za nasze publiczne jak kandydat z PiS, że o krówkach nie wspomnę.

Koordynator finansowy PIS
Reply to  wyborca

Kandydat na Wójta Pan Mariusz Kukiełka finansował kampanię ze swoich środków wpłacając na konto komitetu równowartość poniesionych wydatków i proszę publicznie nie oczerniać Pana Mariusza Kukiełki. Proszę sobie poczytać najpierw zasady finansowania komitetów wyborczych zanim zacznie Pan/Pani wypisywać głupoty.

Koordynator finansowy PIS
Reply to  wyborca

Kandydat na Wójta Pan Mariusz Kukiełka finansował kampanię ze swoich środków wpłacając na konto komitetu równowartość poniesionych wydatków i proszę publicznie nie oczerniać Pana Mariusza Kukiełki. Proszę sobie poczytać najpierw zasady finansowania komitetów wyborczych zanim zacznie Pan/Pani wypisywać głupoty.
Można wypisywać różne rzeczy bardziej lub mniej dosadne, ale pisanie nieprawdy jest poważnym nadużyciem.

mam wątpliwości
Reply to  wyborca

Na większości plakatów nie jest napisane sfinansowano ze środków komitetu wyborczego pis?

Koordynator finansowy PIS
Reply to  wyborca

Przepraszam za podwójny komentarz.

Koordynator finansowy PIS
Reply to  wyborca

Proszę poczytać sobie instrukcja finansowa wybory samorządowe zarządzone na 21.10.2018 Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość a dopiero później wypowiadać się na ten temat. Życzę miłej lektury.

Sympatyk Kukiełki
Reply to  wyborca

Ludzie co za brednie wypisujecie. Zanim zaczniecie pisać najpierw poczytajcie PKW jasno określiła zasady finansowania komitetów wyborczych i pisanie że kandydat PiS robi to za nasze publiczne pieniądze jest kłamstwem. Do kandydata PiS – Mariusz prowadzisz bardzo pozytywną kampanię. Melex jako odpowiedź na zrywanie Twoich plakatów wyborczych świadczy tylko o Twojej pomysłowości. Brawo tak trzymaj.

Pisior
Reply to  wyborca

Sfinansowano z komitetu wyborczego PiS czy to oznacza że za nasze publiczne pieniądze? Ale sianie negatywnej propagandy na topie. Obrzucaj gównem a nóż coś się przyczepi i zostanie. Bardzo nieładnie. Jak już coś piszecie to chociaż piszcie prawdę.

Jasia

turczyn WON………

wyborca
Reply to  Jasia

“turczyn WON…?” – to jednak nie jest katolickie, i pisowskie – czyżby prowokacja? Oj nieładnie, nerwy ponoszą? Wychodzi na to, że chęć wygranej silniejsza niż świeże powietrze w gminie… Nie jest to w stylu kandydata (znam Mariusza Kukiełkę) – ktoś inny za nim stoi… o co tu chodzi – a może debata by sie przydała

Sylwia
Reply to  Jasia

Skąd pewność,że pisał to pisowiec i katolik?Myślisz stereotypowo wg medialnych klasyfikacji.Jestem przeciwna takim chamskim komentarzom,zwyczajnie wstyd mi za takie osoby.Nie trzeba doszukiwać się w tej rzekomej ”prowokacji” żadnego drugiego dna.Ot,niekulturalny człowiek dorwał się do klawiatury i tyle. Do PIS raczej mi daleko,ale w tych wyborach poprę pana Kukiełkę.Do zobaczenia przy urnach wyborczych.

wyborca

komentarz nie jest podwójny – różnią się przecież :), link poproszę -poczytam, ale czemu nie jest to napisane na banerach?

kordian

co do debaty nie wiem jak kukielka ale turczyn nie jest intelektualista trzeba sztab ludzi zeby mogl cos jemu napisac a on pozniej to wyduka echhh niestety intelekt tego czlowieka to sredniowiecze smutne ale prawdziwe

niepewny

To partie nie są finansowane z publicznych pieniędzy? Jeśli nie to faktycznie przepraszam…

Pisior
Reply to  niepewny

Ale tutaj mówimy o finansowaniu kampanii wyborczej a to zostało dokładnie określone przez PKW i obowiązuje każdy komitet w skrócie Pan Kukiełka na konto komitetu wplacił taką ilość pieniędzy jaką wydał na kampanię i partia nie dała mu ani złotówki. Nie dała bo nie mogła, gdyby dała to złamałaby prawo.

Wyborca z Łabun
Reply to  niepewny

Ale tutaj mamy do czynienia z finansowaniem kampanii wyborczej A nie partii A to jest zasadnicza różnica

wyborca

Jeszcze kilka danych z http://www.wspolnota.org.pl
Skuteczne pozyskiwanie środków budżetowych zarówno z funduszy unijnych, jak i krajowych, w połączeniu z dochodami własnymi są podstawą dynamicznego rozwoju gminy i umożliwiają realizację wielu inwestycji.
Ranking wydatków inwestycyjnych
2013-2015, 2014-2016, 2015-2017
984, 968, 1198 Łabunie 334,11 zł na mieszkańca
dla porównania
573, 494, 326 Nielisz lubelskie 719,92 zł na mieszkańca
1265, 970, 748 Krynice 499,50 zł na mieszkańca
790, 828, 867 Sitno 458,72 zł na mieszkańca

Wyborca

Wyborcy droga przy cmentarzu to została zrobiona dla nas mieszkańców, czy tylko po to bo wybory i trzeba pokazać że coś w gminie jest robione. Bo dzisiaj chciałem uporządkować groby a tu zakaz wjazdu. To ja dziękuję za taką drogę po której nie można jeździć.

Anonimowo
Reply to  Wyborca

Chyba ktoś doniósł gdzie trzeba bo około 14 godziny droga była już przejezdna. Tak to jest jak dwa tygodnie przed wyborami towarzystwo zabiera się za drogi w gminie.

Anonimowo

A jak tam wóz strażacki dla Łabun zdąży Wójt przed II turą wyborów?

wyborca 2
Reply to  Anonimowo

A musi? Różnica pomiędzy obecnym a kolejnymi polega na tym, że nic nie musi, a inni powinni. 🙂

wyborca

Poparcie kontrkandydatów z i tury dla Mariusza Kukiełki to taka niedźwiedzia przysługa będzie.

też wyborca

Ha dokładnie – koalicja SLD z PiS – i kandydat od stycznia w pracy w gminie? Sekretarz? Mydlenie oczu. Chciałbym się mylić – daj boże – ale chyba nie o dobro gminy tu idzie, kiedy jeszcze przed wyborami układ się ujawnia. Gmina Zamość się nie bała nie stawiać na PiS, Komarów się nie bał – Lublin sie nie bał, że o stolicy nie wspomnę – to i Łabunie dadzą radę.

Zwolennik Kukiełki.
Reply to  też wyborca

Życzę powodzenia. Natomiast sianie negatywnej propagandy nigdy jeszcze nikomu nie wyszło na dobre. Miejmy nadzieję, że i tym razem tak będzie. A Kukiełka nie jest taki głupi, aby zaraz kogokolwiek zatrudniać w gminie i dawać wszystkim pożywkę i pretekst do gadania . Także proszę nie mierzyć Go swoją miarą.

Też nie przeciwnik Mariusza Kukiełki
Reply to  też wyborca

A nie jest sianiem propagandy, że “… podobny program, tylko ja mam możliwość go zrealizować” – to jak to nazwać? Skąd rządowe programy na nowej ulotce? OSP? KGW? I po co to poparcie kandydatów z I tury. Tego zupełnie nie rozumiem i źle to zostało odebrane.

Zwolennik Kukiełki
Reply to  też wyborca

Oczywiście każdy sieje propagandę. Pytanie czy jest to propaganda możliwa przez nich do zrealizowania i czy wierzą w to co mówią. Ja nie dziwię się Kukiełce że powołuje się na rządowe programy i twierdzi że ma możliwości je zrealizować, bo z poparciem rządzącej partii startuje w tych wyborach. Jego program powinien wręcz nawiązywać do programu PiS. Natomiast jeżeli dwoje kontrkandydatow popiera Jego w II turze to dla mnie nie ma w tym nic dziwnego każdy z nich wystartował bo chciał zmiany osoby na tym stanowisku. Razem mają ten sam cel. Natomiast nie chce mi się wierzyć w to, że za poparcie obiecał Kukiełka jakieś stołki bo tym samym już na starcie strzelilby sobie w kolano. Znam Mariusza i wiem, że jest konkretnym facetem i nie składa obietnic bez pokrycia. Jeżeli tak by miało być, to będę pierwszym Jego przeciwnikiem po wyborach. Co ciekawe trzeci kontrkandydat poparł obecnego Wójta i jakoś nikt z tego powodu afery nie robi, tylko tutaj wszyscy doszukują się zmowy. Fakt ilość głosów jakie zdobył, obecnemu Wójtowi za bardzo nie pomogą w wygranej. I w tym chyba jest cały problem.

Też nie przeciwnik Mariusza Kukiełki
Reply to  też wyborca

Zatem “Zwolenniku Kukiełki” jako też nie przeciwnik jego poczekamy, zobaczymy. Niech wygra lepszy. Trzymam kciuki za mądrość i rozwagę mieszkańców.

Zwolennik Kukiełki.
Reply to  też wyborca

Też tak uważam, każdy ma prawo wystartować jeżeli tylko spełnia kryteria i przeszedł weryfikację komisji wyborczej. Niech wygra ten, który bardziej zainteresuje swoją osobą wyborców. Niech wygra najlepszy, a czas pokarze, co dalej zrobi dla naszej gminy. Każdy kandydat ma swoich zwolenników i przeciwników, najważniejsze, aby nie obrzucać się błotem tylko merytorycznie rozmawiać. Szkoda, że nie ma debaty pomiędzy kandydatami, każdy mógłby się zaprezentować, a tak tylko suche słowa na papierze. Ale jak wygra Kukiełka będę u Niego wnioskował aby kolejna kampania jak dożyjemy tak wyglądała. Debaty ze wszystkimi kandydatami i niech już na starcie zabiegają o głosy wyborców, a nie kilka plakatów jakaś ulotka i czytajcie sobie, a papier wszystko przyjmie. Jednak na żywo to troszeczkę inaczej wygląda, tutaj trzeba już myśleć.

babcia jozia

turczyn to jedyna osoba w powiecie ktora nie wie co sie dzieje w gminie nie ma drugiego takiego istne zero

Zwolennik Kukiełki
Reply to  babcia jozia

Tego typu komentarze do niczego nie prowadzą, szkoda czasu na ich pisanie.

babcia jozia

ps.i jak ona zarzadza gmina dobrze ze pani szkaluba czy jakos tak sie nazywa to trzymala to towarzystwo bo inaczej dawno bylo by po gminie niestety osoba turczyna o niczym nie ma pojecia smutne ale prawdziwe

też babcia, tyle że nie jozia
Reply to  babcia jozia

Proszę, nikogo nie obrażać! Nikogo! Tym bardziej Turczyna!

babcia jozia

babciu tu nikt nikogo nie obraza mnie sie wydaje ze to i tak ladnie napisane zero zeby babcia slyszla naprawde jak ludzie sie wyrazaja o tym kims znaczy turczynie to babciu bys lysa byla nie tylko na glowie pozdrawiam

tez babcia, tyle że nie jozia
Reply to  babcia jozia

Jeśli myślisz, że to napisane ładnie, kulturalnie czy też śmiesznie to jesteś w błędzie. To jest napisane żałośnie. Przykro mi! Myślę, że równie przykro może być Twojemu Kandydatowi. Chyba powinieneś Go przeprosić za takie wpisy i takie traktowanie drugiego człowieka. Jakby nie było to wyborca też świadczy o swoim Kandydacie. I bardzo się cieszę, że nie reprezentujesz elektoratu pana Turczyna. No i niestety na anatomii człowieka, tak jak na kulturze, też się nie znasz. Cóż, przedział wiekowy “babcia” ma to do siebie, że traci się czasem włosy tu czy tam, ale nie od czyjegoś gadania tylko tak po prostu. Moja rada: nie pisz więcej! Pa!

jeszcze nie dziadek
Reply to  babcia jozia

Ale dlaczego babciu joziu tak się wyrażają o wójcie? Pewnie do kościoła chodzą i do komunii również, to daje im prawo do oceny. Jako babcia powinnaś też wiedzieć, że nie ładnie jest obrażać kogoś, a nazywanie kogoś zerem jest obrazą. Jeśli faktycznie jesteś babcią – w co wątpię – bliżej Ci już niż dalej, staniesz przed stwórcą i co mu powiesz, że obrażałaś anonimowo ludzi, człowieka, bo…

silnoręki

ja do pseudo wUjta chlopaki nie placza tyle w temacie

Kto pyta nie błądzi

Zastanawia mnie kilka spraw – w temacie wyborów w Łabuniach. Pierwsza – dlaczego opozycja urzędującego wójta zamiast wytaczać konkretne argumenty przemawiające za zmianą na stanowisku, nie zrobiła przez 20 lat nic poza atakami personalnymi? Czyżby nie było się czego przyczepić? I brakowało czasu, by coś dać od siebie? Druga – dlaczego większość ludzi spoza gminy (będących przejazdem, spędzających wakacje, itp.) chwali naszą gminę i zazdrości zauważalnych zmian, a mieszkańcy siedzą w domach i narzekają, że się nic nie zmieniło? Trzecia – skąd w naszych mieszkańcach tyle żółci i jaki to ma związek ze sposobem kształcenia i duszpasterstwem w gminie? Czwarta – skąd w Łabuniach nagle niespodziewanie wzięły się struktury PiS i dlaczego wzorem Sitna, Zamościa i wielu innych miejscowości nie odwiedzili nas LIDERZY tej frakcji, by poprzeć kandydata?

Anonimowo

Przepraszam ale nie rozumiem Twojego toku myślenia. Czy musowo czepiać się czegokolwiek, aby później móc startować w wyborach, czy musowo coś dawać od siebie. Dziwna argumentacja. To ja muszę coś dać od siebie, aby być kandydatem na Wójta. Ja mogę mieć nawet taki kaprys, znajduję kandydatów na radnych zbieram podpisy rejestruję komitet i działam. Jeżeli spełnię wszystkie kryteria wymagane przez PKW jestem jednym z kandydatów i wcale nie musi mi zależeć na czymkolwiek. A to czy ktoś na mnie zagłosuje to już inna bajka. A tak w ogóle o jakich atakach personalnych mówimy, bo ja akurat rozmawiałem z Kukiełką jak był u mnie w domu i On akurat nie ma nic do obecnego Wójta. Także nie rozumiem dlaczego przyszywasz mu taką łatkę. Jest On za dwukadencyjnością tak jak ja i postanowił wystartować i ma do tego prawo.

Anonimowo

A po co Kukiełce LIDERZY tej frakcji. Kukiełka posiłków nie potrzebuje. Obroni się sam, ma chłopak gadane to sobie poradzi.

Anonimowo

Powiązanie tzw. wylewania żółci z procesem kształcenia czy duszpasterstwem w naszej gminie/parafii jest infantylne i niedorzeczne. Jesteśmy wolnymi ludzmi i nie zawsze zachowujemy się wzorcowo wg wskazań szkoły czy kościoła. Zamiast obwiniać obie te instytucje , każdy powinien uważniej przyjrzeć się sobie. Warto też postawić pytanie , dlaczego spora grupa ludzi zagłosowała na kontrkandydata obecnego wójta i czy owe zgorzknienie ,to jedyna tego przyczyna ?

sąsiad

Oczywiście, że każdy może kandydować. Montuje ekipę i spełnia wymogi i już jest kandydatem. Tylko kto wybierze kogoś kto nie zrobił dotychczas nic lub niewiele, by się społeczności zaprezentować. Proszę zwrócić uwagę, że społeczność gminy już wyraziła swoją sympatię 10 radnych wprowadził obecny wójt – tylko 4 jego kontrkandydat w II turze. Były to w wielu przypadkach miażdżące przewagi (Barchaczów 140-41), Łabuńki 115 -63; 101-44, 97-47), Łabunie 108-38, 89-49 – i na wójta 1303 osoby do 944 – bardzo ładny wynik (tylko nie wiadomo czy kandydata czy PiS – kto wie, czy nie byłoby juz po wyborach, ale każdy z kontrkandydatów chciał mieć swoją ekipe w radzie i fotel na wyłączność. Posłuchajcie co mówi wójt Bernat z Sitna – zobaczcie dlaczego w tych wyborach warto postawić na obecnego wójta. A tak na marginesie tym statystykom – Sitno ma budżet 30-milionowy Łabunie chyba nie osiągają 20 – nie wiem

Ha ha ha

Powtarzasz się @sąsiad żenada jak się utraty stołków boicie

dyzma

Moim zdaniem kolejność powinna być taka, na początek startuję do rady sołeckiej, na sołtysa, do rady gminy, i na końcu na wójta. Wtedy mam rozeznanie i doświadczenie.

Anonimowo
Reply to  dyzma

Rozeznanie i doświadczenie można zdobywać także na innych stanowiskach. Wszędzie tam gdzie, ma się do czynienia z drugim człowiekiem. Czemu odnoszę takie wrażenie ,że ”zjadacze chleba” nie mogą mieć swojego zdania, tylko wykonywać polecenia tzw. działaczy,bo oni wiedzą lepiej, jak ma wyglądać nasza gmina? Płacę podatki, dbam o porządek na posesji, żyję w zgodzie z innymi ludzmi. Miłość do małej Ojczyzny czasem ma taką zwyczajną, niepozorną twarz i objawia się w najprostszych rzeczach. Szanujmy się nawzajem i nie potępiajmy za odmienne poglądy i dokonywane wybory…

babcia jozia

nie jestem wyborca kukileki tym bardziej turczyna co do religii wiara nic nie ma wspolnego z wyborami tylko leszcze tak mysla ludzie o niskim poziomie intelektualnym a co do anataomii moge cie cie babciu duzo nauczyc uwierz lata prakyki a co do pisania nie mozesz dytktowac komus co ma robic to nie komunizm ktorym sie w swoim zyciu kierujesz jest wolnosc slowa i wypowiedzi pamietaj jak ogarniesz slowo demokracja w co watpie za zero to nie obraza od zera jest jeszcze maly kroczek do czego tu musisz wytezyc swoi umysl hahah pozdawiam

dziadek
Reply to  babcia jozia

Wiara nie ma nic wspólnego z wyborami samorządowymi babciu – choć tylko pozornie – ale z wyborami to i owszem – wybierasz dobro lub zło – kojarzysz – powinnaś z uwagi na ten Twój wysoki poziom intelektualny. Pomyśl zanim napiszesz – bo Ci emocje jedynki zasłaniają i zostajesz z zerem

słownik

A kto to jest kukileki?

pyzdra

a jakie to ma znaczenie kto jak sie zwie jedeny i drugi dobry trzeba wybrac lepsze zlo

słownik
Reply to  pyzdra

czyli jednak wybrać? proponuję mniejsze zło – nie ma lepszego zła – babciu czy tam pyzdro czy jak ci tam bo już się gubię

wyborca

Jak już niektórzy bawią się w dane liczbowe, to popatrzmy jak to wyglądało podczas I tury wyborów.
Czy obecny Wójt i Jego kandydaci do Rady Gminy mają poparcie mieszkańców Gminy Łabunie?
Proszę popatrzeć na dane liczbowe.
W I turze wyborów na obecnego Wójta zagłosowało 1303 wyborców przeciw było 1689 czy to świadczy o poparciu? Wynik jest jednoznaczny NIE. A porównując ten wynik z wynikiem sprzed 4 lat to poparcie obecnego Wójta cały czas spada.
Kandydaci do Rady Gminy z komitetu obecnego Wójta ilu wyborców ich poparło;
Okręg nr 1 BARCHACZÓW za kandydatem Wójta 140 przeciw 85 ( silny radny od Wójta)
Okręg nr 2 BRÓDEK za kandydatem Wójta 32 przeciw 99
Okręg nr 3 ŁABUŃKI DRUGIE za kandydatem Wójta 44 przeciw 132
Okręg nr 4 ŁABUŃKI PIERWSZE za kandydatem Wójta 115 przeciw 97( silny radny od Wójta)
Okręg nr 5 ŁABUŃKI PIERWSZE za kandydatem Wójta 97 przeciw 117
Okręg nr 6 ŁABUŃKI PIERWSZE za kandydatem Wójta 101 przeciw 81 ( silny radny od Wójta)
Okręg nr 7 RUSZÓW za kandydatem Wójta 108 przeciw 113
Okręg nr 8 MAJDAN RUSZOWSKI za kandydatem Wójta 64 przeciw 129
Okręg nr 9 WIERZBIE za kandydatem Wójta 43 przeciw 119
Okręg nr 10 WÓLKA ŁABUŃSKA za kandydatem Wójta 72 przeciw 125
Okręg nr 11 REFORMA ŁABUNIE cz. WÓLKI ŁABUŃSKIEJ za kandydatem Wójta 52 przeciw 159
Okręg nr 12 ŁABUNIE za kandydatem Wójta 65 przeciw 130
Okręg nr 13 ŁABUNIE za kandydatem Wójta 108 przeciw 137
Okręg nr 14 ŁABUNIE za kandydatem Wójta 58 przeciw 129
Okręg nr 15 ŁABUNIE za kandydatem Wójta 89 przeciw 91
Jak widać Radnych od Wójta uratowało to, że było 4 komitety przeciwko Nim i głosy się rozbiły, bo gdyby towarzystwo się dogadało to jedynie 3 Radnych od Wójta weszłoby do Rady Gminy.
Szanowni wyborcy czy te dane świadczą o poparciu dla obecnego Wójta i Jego Radnych? Niestety NIE.
Większość wyborców w I turze wyborów opowiedziała się za zmianą.
Jaki będzie wynik w II turze wyborów już niedługo się dowiemy.

Anonimowo
Reply to  wyborca

Brawo!!! krótko i na temat…

Do wyborcy
Reply to  wyborca

A cóż to za teoria, że jak nie zagłosowali na innych to są przeciw wójtowi? A może przeciw innemu kandydatowi? Nie przyszło ci to człowieku do głowy? 🙂 A może, powstały 4 komitety gdyż jest okropne parcie do koryta a nie chęć do zmiany?

wyborca
Reply to  wyborca

Parcie na koryto zdecydowanie. To zestawienie wyraźnie to pokazuje.

gus
Reply to  wyborca

to jeszcze zestawienie gdzie i jaką przewagą wygrał wójt ale tylko kontra kandydat PIS i suma pozostałych kandydatów, bo nie każdy kto głosował na SLD poprze PIS.

wyborca
Reply to  wyborca

Zgodzę się z GUS, że nie każdy z SLD poprze kandydata PIS, ale ja odniosłem się tylko do tego jakie poparcie miał obecny Wójt w I turze wyborów oraz jego kandydaci na radnych. Chodziło mi o to, że jednak większość głosujących wyborców opowiedziało się za zmianą, co nie znaczy, że ta sytuacja powtórzy się w drugiej turze wyborów. O tym przekonamy się, już w najbliższą niedzielę.

alex

kto wygral ktos wie

Anonimowo
Reply to  alex

MŁODOŚĆ WYGRAŁA I ŚWIERZE POWIETRZE.