Powiew ducha i młodości w I LO

0
461

W dniu 29 maja w I Liceum Ogólnokształcącym w Zamościu odbył się  II Międzyszkolny Konkurs Recytatorski oraz Poezji Śpiewanej „A duch wieje kędy chce” pod honorowym patronatem J. E. Biskupa Mariana Rojka. Konkurs nazwano imieniem Siostry Mirosławy Kozioł, zmarłej w ubiegłym roku nieodżałowanej Katechetki, osoby zaangażowanej w rozwój duchowy ludzi młodych i pomysłodawczyni przeglądu. Jest on skierowany do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych poszukujących literackich i muzycznych wzorców dla siebie oraz obdarzonych talentami i chcących się mini dzielić z publicznością.

Przed trudnym zadaniem stanęło jury, które musiało wyłonić zwycięzców. Poziom artystyczny uczestników obydwu kategorii okazał się i wysoki, i wyrównany. Po długich i burzliwych obradach komisja w składzie: Dyrektor I LO Bożena Krupa – przewodnicząca, Beata Wasilewska-Wnuk – nauczyciel języka polskiego, ksiądz Radosław Zaborniak – katecheta w II Liceum Ogólnokształcącym w Zamościu, twórca grupy teatralnej Coś takiego, postanowiła: – w kategorii recytacji przyznać nagrodę Gabrieli Lewickiej z Gimnazjum przy Szkole Podstawowej nr 8 w Zamościu oraz trzy równorzędne wyróżnienia Michałowi Krawcowi z Gimnazjum nr 1 w Zamościu, Bartłomiejowi Babiczowi z Gimnazjum nr 3 w Zamościu oraz uczennicy I LO Paulinie Wróblewskiej,

– w kategorii poezji śpiewanej gimnazjalistów nagrodzić dwiema równorzędnymi nagrodami Dominikę Radlińską z Zespołu Szkół w Krasnobrodzie i Zuzannę Gałan z Gimnazjum nr 1 oraz wyróżnić Aleksandrę Bełz reprezentującą Klub 3. Batalionu Zmechanizowanego w Zamościu,

– w kategorii poezji śpiewanej licealistów przyznać dwie równorzędne nagrody duetowi: Mateusz Antonow, Mateusz Parasiewicz z I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu oraz Szymonowi Kuśmierczakowi z Zespołu Szkół nr 1 im. Bartosza Głowackiego w Tomaszowie Lubelskim.

Nagrodę Dyrektora I Liceum im. Jana Zamoyskiego w Zamościu otrzymał Franciszek Barnowski z Gimnazjum Nr 1 w Zamościu.

materiał nadesłany

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments