Sprawniejsze kontrole wagonów, dzięki nowemu systemowi

Większa efektywność pracy przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, skrócenie czasu transportu i uproszczenie pobierania próbek – takie efekty przyniesie spółce PKP LHS nowa inwestycja w postaci systemu mobilnej kontroli fito-sanitarnej, który właśnie został oddany do użytku na stacji Hrubieszów LHS. Przedsięwzięcie jest elementem procesu inwestycyjnego wynikającego m.in. z budowy Nowego Jedwabnego Szlaku.

0
519

Większa efektywność pracy przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, skrócenie czasu transportu i uproszczenie pobierania próbek – takie efekty przyniesie spółce PKP LHS nowa inwestycja w postaci systemu mobilnej kontroli fito-sanitarnej, który właśnie został oddany do użytku na stacji Hrubieszów LHS. Przedsięwzięcie jest elementem procesu inwestycyjnego wynikającego m.in. z budowy Nowego Jedwabnego Szlaku.

Sercem systemu jest mobilny podest o rozstawie osiowym ok. 7,5 m, służący do obsługi wagonów na dwóch sąsiadujących torach. Pozwala w bezpieczny sposób pobierać próbki towarów dostarczanych z Ukrainy, Rosji i krajów Azji Środkowej. Dzięki temu możemy ułatwić pracę służb państwowych i naszych pracowników, usprawnić proces kontroli a tym samym zwiększyć przepustowość linii – mówi prezes zarządu PKP LHS, Zbigniew Tracichleb.

Podest przesuwa się ponad wagonami stojącymi na torach i zatrzymuje się nad dowolnym wagonem. Inspektorzy pracujący na podeście, przedostają się do wagonów poprzez trap, a następnie mogą bezpiecznie pobierać próbki towarów, poprzez włazy ładunkowe. Po pobraniu niezbędnej ilości próbek, trap jest podnoszony i podest przemieszcza się do następnego wagonu.

System sterowany jest z pulpitów wyposażonych w niezbędne zabezpieczenia. Przystosowany jest do obsługi wszystkich typów wagonów krytych z górnym systemem załadunku. Podest jest całkowicie zadaszony, ma 16 m szerokości i długości oraz 8 m wysokości. Długość toru jazdy wynosi 950 m.  System został dopuszczony do eksploatacji przez Transportowy Dozór Techniczny w lutym 2018. Wartość inwestycji to ok. 1,7 mln zł.

14 marca 2018 r. w Warszawie, podczas międzynarodowej konferencji „South-West Route” spółka PKP LHS zawarła porozumienie z przedstawicielami kolei z Iranu, Azerbejdżanu, Gruzji i  Ukrainy w sprawie utworzenia nowego korytarza transportowego, który jest 2-3 krotnie szybszy od drogi morskiej oraz o ok. 1000 km krótszy od alternatywnej trasy lądowej. Dzięki nowej trasie „South-West Route” polscy importerzy i eksporterzy uzyskają możliwość łatwiejszej wymiany handlowej z Iranem i Indiami.

 W 2017 roku spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 10 mln 64 tys. ton towarów. Oznacza to wzrost przewozów o ponad 100 tys. ton w porównaniu do wyników w poprzednim roku oraz o ponad 400 tys. ton w porównaniu do 2015 r. W styczniu 2018 spółka osiągnęła kolejny rekord przewożąc ponad milion ton towarów. W I kwartale br. spółka przewiozła 2 881 496 ton ładunków, ustanawiając najlepszy kwartalny wynik przewozowy w historii PKP LHS. Poprzedni rekord odnotowano 7 lat temu, w I kwartale 2011 roku, wówczas przewozy ogółem wyniosły 2 706 797 ton.

PKP LHS (PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.) zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługi przewozowe i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie Środkowej. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.

materiał nadesłany

Poprzedni artykułUWAGA kierowcy! Wypadek motocyklisty. Utrudnienia
Następny artykułRodzinne sukcesy zamojskich karateków
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments