Patriotyczny konkurs recytatorski dla zamojskich przedszkolaków w „Siódemce” [FILM]

0
902
- reklama-

W ramach obchodów 100. Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę, Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Zamościu zorganizowała konkurs recytatorski dla dzieci z zamojskich przedszkoli pod hasłem: „- Kto Ty jesteś? – Polak mały…”.

W konkursie wzięło udział 65 uczestników w wieku 5-6 lat z 13 zamojskich przedszkoli. Recytacje przedszkolaków poprzedziło wspólne odśpiewanie hymnu narodowego i odtańczenie poloneza przez parę artystów
z zespołu „Zamojszczyzna”. Zmagania recytatorów obserwowali zaproszeni Dyrektorzy przedszkoli, Panie wychowawczynie, rodzice oraz przedstawiciele zamojskich mediów.

Podczas konkursu dzieci prezentowały bardzo bogaty repertuar znanych i mniej znanych polskich poetów, m.in.: W. Chotomskiej, W. Bełzy, A. Miś,
I. Romanowskiej, A Słonimskiego, J. Białobrzeskiej, K. Grochowskiej,
Cz. Janczarskiego, Z. Sławeckiego, R. Przymusa. Piękne interpretacje patriotycznych utworów przeplatały się z pokazami polskich strojów narodowych
i regionalnych – lubelskich. Dla wszystkich uczestników przygotowany był słodki poczęstunek.

Komisja konkursowa, złożona z przedstawicieli Biblioteki Pedagogicznej, Książnicy Zamojskiej i ZDK, przyznała dziesięć wyróżnień, dwa miejsca III, dwa miejsca II i jedno miejsce I.

I miejsce Katarzyna Kardasz – Przedszkole Miejskie nr 12

II miejsce Mateusz Kowalczuk – Przedszkole Miejskie nr 10

Krystian Samborski – Przedszkole Miejskie nr 12

III miejsce Nel Dawidowska – Przedszkole Miejskie nr 15

Lena Rawiak – Przedszkole Miejskie nr 8

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 7, Pani Alicja Dubel podziękowała wszystkim uczestnikom, wręczyła dyplomy i upominki oraz zaprosiła na kolejną edycję konkursu.

Poniżej film i zdjęcia z wydarzenia.

Poprzedni artykułGmina Zamość: Budowa sieci światłowodowej
Następny artykułMinister Anna Zalewska nagradza nauczycielkę ze SP nr 7. Gratulujemy!
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments