Szkoły Sukcesu w Zamościu

0
954
GAIA

Przedstawiciele szkół i instytucji z pięciu krajów europejskich (Portugalii, Włoch, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Holandii) przebywali w ubiegłym tygodniu w Zamościu. Zagraniczni goście odwiedzili Zespół Szkół Społecznych im. Unii Europejskiej w Zamościu. Wizyta była jednym z etapów projektu Managing for @ School of Success. I Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Zamościu jest jednym z partnerów projektu.

Koordynatorem projektu jest Portugalska organizacja EduFor, zajmująca się problematyką nowoczesnej edukacji. Do grona uczestników projektu zaprosiła ona 5 szkół w Unii Europejskiej, które są postrzegane jako szkoły sukcesu. Szkoły i instytucje uczestniczące w przedsięwzięciu to: EduFor w Portugalii wraz z 5 szkołami z regionu Mangualde (pomiędzy Porto a Lizboną), Istituto Omicomprensivo „Ridolfi- Zimarino” we Włoszech, Branston Junior Academy w Wielkiej Brytanii, Confederacion Espanola De Centros De Ensenanza Asociacion C.E.C.E. w Hiszpanii, Gemeente 's-Hertogenbosch w Holandii oraz I Społeczne Liceum Ogólnokształcące im Unii Europejskiej w Zamościu.

Celem projektu jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: Czym jest sukces szkoły? Jak go mierzyć? Jak zarządzać szkołą, by taki sukces odnieść?

W ramach spotkania projektowego i warsztatów w I Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im Unii Europejskiej w Zamościu, w którym uczestniczyło 20 Dyrektorów szkół, Partnerzy Projektu: odbyli spotkania z Prezydentem Miasta Zamość, Panem Andrzejem Wnukiem, Wiceprezydentem Miasta Panem Andrzejem Zastąpiło i Dyrektorem Wydziału Oświaty Urzędu Miejskiego Panią Agnieszką Kowal, odwiedzili szkoły publiczne w Zamościu: Szkołę Podstawową nr 8 im. Orląt Lwowskich i Gimnazjum nr 5 im Sybiraków, Szkołę Podstawową nr 6 im Szymona Szymonowica, zrealizowali 5- dniowe warsztaty nt. mierników jakości pracy szkoły, poznali zasady i warunki funkcjonowania Szkół Społecznych im. Unii Europejskiej w Zamościu.

W ubiegły piątek, 26 maja w hotelu Mercure Zamość Stare Miasto odbyła się konferencja podsumowująca realizację programu w Zamościu, podczas której uczestnicy projektu podzielili się swoimi spostrzeżeniami i wnioskami z pobytu. Zagraniczni goście podkreślali, że zamojskie szkoły, które odwiedzili, to ewidentnie szkoły sukcesu – jego miarą są uzyskiwane przez nie wyniki i klimat pracy. Zauważyli także, że że systemy edukacyjne w krajach projektu są bardzo zróżnicowane: w Portugalii, Hiszpanii Włoszech i Polsce miarą sukcesu szkoły są przede wszystkim wyniki uzyskiwane przez uczniów, w Holandii i Wielkiej Brytanii oprócz wyników ważne miejsce zajmuje też klimat szkoły, to czy wszystkie dzieci czują się w niej dobrze. Uczestnicy projektu uznali, że system wychowania i kształcenia w Polsce sprawia, że dzieci są zmotywowane i zaangażowane w edukację i widzą w niej szansę na odniesienie życiowego sukcesu. Zagraniczni goście stwierdzili także, że Zamość to piękne miejsce do życia, a szkoły i jakość pracy nauczycieli jest ponadstandardowa, w stosunku do innych krajów europejskich. najważniejszym czynnikiem sukcesu szkół, we wszystkich krajach projektu są aktywni, zaangażowani i lubiący swoją pracę nauczyciele.

- reklama-
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments