O nowych perspektywach dla Zamojszczyzny wynikających z rozwoju infrastruktury kolejowej mówili na dzisiejszej konferencji w hotelu Artis, Prezes Zarządu PKP LHS sp. z o.o. Zbigniew Tracichleb, Poseł na Sejm RP, Sławomir Zawiślak oraz Członek Zarządu PKP LHS sp. z o.o., Dariusz Sikora. Zamojska spółka PKP LHS planuje umocnić rolę i znaczenie Zamościa na kolejowej mapie Polski. W planach jest wzrost przewozów kolejowych na linii szerokotorowej, modernizacja dwóch stacji, a także w dalszej perspektywie włączenie linii w Budowę Nowego Jedwabnego Szlaku, łączącego Chiny z Europą. Skomunikowanie Zamościa poprawi również planowane uruchomienie pociągów dalekobieżnych, które połączą nasze miasto z Rzeszowem, Krakowem, Poznaniem i Szczecinem.

Celem programu inwestycyjnego jest zwiększenie przepustowości linii, poprawa bezpieczeństwa kolejarzy  oraz podniesienie jakości świadczonych usług.

W październiku i listopadzie tego roku, Zarząd Spółki PKP LHS podpisał dwie istotne umowy na modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym – na stacjach Zamość – Bortatycze LHS (o wartości 24 ml zł netto) i Sławków LHS (o wartości 33 mln zł netto) W planach na kolejne lata jest natomiast rozbudowa stacji Hrubieszów LHS, budowa nowej stacji Zamość – Majdan LHS z mijanką szerokotorową i placem przeładunkowym, który zwiększy możliwości przeładunkowe w Zamościu i może być szansą rozwoju dla lokalnych firm. – Rola PKP LHS dla Zamościa i całej Lubelszczyzny jest bardzo ważna. Jestem wdzięczny, że Zarząd Spółki realizując swoje cele biznesowe nie zapomina o działaniach na rzecz regionu, a znaczna część zaplanowanych przez Spółkę inwestycji zostanie zrealizowanych na Zamojszczyźnie. Wpisuje się to w założenia Strategicznego Planu Terytorialnego. Mam nadzieję, że lokalni przedsiębiorcy wykorzystają powstające dzięki tym inwestycjom szanse rozwoju – mówił poseł, Sławomir Zawiślak.

Spółka rozpoczęła działania mające na celu włączenie linii w Nowy Jedwabny Szlak. Jako pierwsza polska firma  PKP LHS przystąpiła do Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego TMTM. Jest to szansa na zwiększenie wymiany handlowej pomiędzy UE i Chinami w tranzycie przez terytorium Polski i poszerzenie możliwości dla terminala PKP LHS w Sławkowie, który jest najdalej na Zachód wysuniętym punktem linii szerokotorowej.

Oprócz planów rozwoju linii szerokotorowej, modernizacja obejmie również linie normalnotorowe. W planach jest budowa łącznicy kolejowej w Rejowcu, dzięki czemu skróci się czas przejazdu między Lublinem a Zamościem.  Dzięki planowanym remontom już na początku 2017 r. uruchomione zostaną codzienne pociągi dalekobieżne, które łączyć będą nasze miasto z Rzeszowem, Krakowem, Poznaniem i Szczecinem.

 

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments