Dni otwartych strażnic

0
960

W ramach akcji edukacyjnej “Dni otwartych strażnic” oraz dni ochrony przeciwpożarowej, realizowanej corocznie przez zamojskich strażaków, strażnicę w Zamościu odwiedziło 11 wycieczek dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Strażacy policzyli, że w spotkaniach dotyczących bezpieczeństwa przeciwpożarowego uczestniczyło ponad 550 osób.

Strażacy prowadzący spotkania, oprócz objaśniania zasad działania i zakresu stosowania posiadanego sprzętu, odnosili się także do zasad zachowania się w przypadku wystąpienia różnego rodzaju zagrożeń.
Jedną z wycieczek odwiedzających Jednostkę Ratowniczo-Gaśniczą w Zamościu była klasa 1″c” ze Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zamościu, której wychowawcą jest Pani Edyta Wasil. Pierwszoklasiści w ostatnim czasie omawiali lekturę “Jak Wojtek został strażakiem”, natomiast obecnie mieli możliwość sprawdzenia swojego wyobrażenie o zawodzie strażaka. Zachęcając do czytania książek uczniom zaprezentowano “Pali się” Jana Brzechwy, który z humorem opisuje specyfikę strażackiej służby. W odniesieniu do  tego wiersza, dzieci w namacalny sposób mogły zobaczyć jak wiele nastąpiło zmian w straży pożarnej. Uczniom zaprezentowano ponadto pojazdy i sprzęt znajdujący się na wyposażeniu zamojskiej jednostki, w tym sprzęt z zakresu ratownictwa technicznego. Była też możliwość zobaczenia pojazdu pożarniczego “od środka” i chyba co najważniejsze (sądząc po reakcji dzieci) okazja kierowania strumieniem wody.

Nie obyło się też bez pytań, dotyczących zachowania się w przypadku wystąpienia zagrożeń, z którymi uczestnicy wycieczki  poradzili sobie bez problemu.

Strażacy liczą na to, że podjęte przez nich działania profilaktyczne przyczyniają się bezpośrednio do podniesienia świadomości najmłodszych, a przekazane informacje zaowocują w przyszłości właściwymi postawami osób reagujących na zaistniałe zagrożenia.

źródło: materiał nadesłany – Oficer Prasowy mł. bryg. mgr inż. Andrzej Szozda

 

Poprzedni artykułAraby w Białce
Następny artykułMEKOMOT znaczy MIEJSCA (hebr.)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments