Zamojskie Lato Teatralne trwa. Dziś spektakl dla młodszych widzów – „Czerwony Kapturek”

0
256
reklamaProvident

W Hetmańskim Grodzie trwa wielkie święto teatru. Wczoraj w ramach 44. ZLT, zgromadzeni w Zamojskim Domu Kultury widzowie obejrzeli Monodram „Matka Makryna” na podstawie poematu Juliusza Słowackiego Rozmowa z Matką Makryną Mieczysławską i książki Jacka Dehnela Matka Makryna. Po przedstawieniu zaś mieli okazję spotkać się i porozmawiać z aktorką i jednocześnie reżyserką spektaklu – Ireną Jun.

A już dziś o godz. 18.00 na Rynku Wielkim w Zamościu odbędzie się kolejny spektakl, tym razem skierowany do młodszych widzów – „Czerwony Kapturek” w wykonaniu Białostockiego Teatru Lalek. 

Dwaj panowie, Muzyk – Krzysztof Bitdorf i Aktor – Ryszard Doliński poprzez szlachetną błazenadę sprowokują dziecięcą publiczność do współuczestniczenia w zabawie teatralnej. W postać Czerwonego Kapturka wcieli się Eliza Krasicka.

Bilety w cenie 10 zł można zakupić przed spektaklem w namiocie organizacyjnym na Rynku Wielkim lub online http://zdk.zamosc.pl/kup-bilet/

 

W kolejnych dniach w ramach 44. Zamojskiego Lata Teatralnego zobaczymy następujące spektakle:

Recital Hanny Śleszyńskiej

29-06-2019 godz. 19.00 Zamojski Dom Kultury czas trwania: 70 minut bilet: 20.00 zł

Koncert, który skłania do zadumy i refleksji, który wprawia w dobry nastrój i rozwesela. Recital, który daje poczucie uczestnictwa w wydarzeniu artystycznym.

Estradowa prezentacja wizerunku muzycznego Hanny Śleszyńskiej – aktorki, ale też wokalistki.

W programie m.in.: filmowe przeboje z repertuaru Lizy Minnelli – „New York, New York” oraz „Mein Herr”, z musicalu Chicago – utwór „Mama Morton (When You’re Good to Mama)”, czyli wielkie hity musicalowe śpiewane po polsku, piosenki ze spektaklu „Criminale Tango”, Porucznik Ola” Artura Andrusa, „Portofino” oraz song Brechta – „Pieśń o żuciu gumy”, piosenka liryczna „Mężczyzna na lotni” z tekstem Adama Nowaka, „O tych, co się za pewnie poczuli” z tekstem Wojciecha Młynarskiego, „Wszystko się chwieje” W. Korcza z tekstem Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, „Grande valse frotté” Jonasza Kofty – pastisz „Grande Valse Brillante” Ewy Demarczyk.

 

„Audiencja II” monodram Mikołaja Grabowskiego
30-06-2019 godz. 19.00 Zamojski Dom Kultury czas trwania: 55 minut bilet: 20.00 zł
Legendarny monodram Audiencja II Bogusława Schaeffera, utwór pełen improwizacji, zaskakujących zwrotów akcji i wciągający do uczestnictwa publiczność, przekształcając się w „teatr w teatrze”.

Podczas specyficznie schaefferowskiego wykładu o muzyce, z surrealistycznym epizodem sennym pośrodku utworu, aktor-prelegent najpierw wygłasza monolog o sztuce i kondycji artysty, by następnie przejść do odważnego i nieobliczalnego happeningu z widzami. Pozorna przypadkowość wydarzeń widowiska i jego żywiołowość gwarantują wyborną zabawę.

Tekst wybitnego kompozytora, muzykologa i dramaturga Bogusława Schaeffera jest przewrotnym wykładem z teorii muzyki, w którym dociekanie absolutu w kategoriach klasycznej estetyki brutalnie się zderza z kabotyńskimi zagrywkami, balansowaniem na krawędzi trywialności, autoironii i wyzywającym brakiem sensu. Słowem, to Schaeffer w całej okazałości, bez jednoznacznych odpowiedzi i ze wszystkimi obsesjami!

wykonanie: Mikołaj Grabowski

 

„Zapiski z wygnania” Teatr Polonia w Warszawie
01-07-2019 godz. 19.00 Zamojski Dom Kultury czas trwania: 100 minut, bez przerwy bilet: 20.00 zł

„Zapiski z wygnania” to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami.

„Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (…). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj. I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”.

obsada: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce)
tekst na podstawie książki Sabiny Baral
adaptacja: Magda Umer i Krystyna Janda
reżyseria: Magda Umer
opracowanie i kierownictwo muzyczne: Janusz Bogacki
realizacja dźwięku: Michał Cacko
projekcje: Radosław Grabski
producent wykonawczy i asystentka reżysera: Ewa Ratkowska

 

„Kilka dziewczyn” Teatr Narodowy w Warszawie
02-07-2019 godz. 19.00 Zamojski Dom Kultury czas trwania: 90 minut bilet: 20.00 zł
Intymne sytuacje i miłosne gry.

Cztery spotkania po latach, cztery kobiety, z którymi kiedyś związał się bohater. Erotyczny bilans? Szukanie ideału? Próby odwetu? Zmyślne intrygi czy prawdziwe wyznania?

obsada:
Sam: Anna Grycewicz
Tyler: Justyna Kowalska
Lindsay: Beata Ścibakówna
Bobbi: Patrycja Soliman
Mężczyzna: Grzegorz Małecki

 

„Zofia” monodram Małgorzaty Pieńkowskiej
03-07-2019 godz. 19.00 Zamojski Dom Kultury czas trwania: 60 minut bilet: 20.00 zł
Zofia to historia jednego życia, w którym mieściło się żyć co najmniej kilka. To historia, która nie dzieje się w podręcznikach, tylko w pojedynczym istnieniu. To wreszcie historia tych, którzy musieli dać sobie radę z najcięższym zadaniem po wojennej zawierusze – z życiem.

Jak opowiedzieć o Zofii? Niezmiernie łatwo popaść w gotowe klisze, sięgając po martyrologiczną laurkę, albo – przeciwnie – lekkomyślnie odcinając się od niemodnego dzisiaj heroizmu. Prawdziwą sztuką jest odrzucenie tych prostych figur w poszukiwaniu autentyzmu ludzkiego doświadczenia.

Tekst Ani Wakulik ucieka przed pułapkami uproszczeń. Ważniejsze są w nim moralne dylematy, poczucie odpowiedzialności i poczucie winy, nadzieja i rozpacz. I właśnie ten uniwersalizm staraliśmy się oddać w pracy nad spektaklem.

Beniamin Bukowski, reżyser

występuje: Małgorzata Pieńkowska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here