reklamakasastefczyka sepator provident sepator yamahaszkola sepator

Z ogromną radością składamy gratulacje Zespołowi Gazety „u.p.s” z Zespołu Szkół Społecznych.
Gazeta tworzona przez uczniów zamojskiego „Społeczniaka” właśnie została zwycięzcą w Ogólnopolskim Konkursie na Gazetę Szkolną „Nasza Gazeta”.
Cieszymy się tym bardziej, że właśnie od bieżącego 20 wydania Nowego Kuriera Zamojskiego, będziemy publikować cykl artykułów „Kurier Społeczniaka” autorstwa właśnie uczniów tworzących Gazetę „u.p.s”.

W tym numerze na str. 11 uczniowie piszą o kolejnej edycji Klasy Akademickiej SGH. Oto ten artykuł prosto z 20 numeru Nowego Kuriera Zamojskiego:

Cały 20 numer znajdziecie TUTAJ

KURIER SPOŁECZNIAKA

Klasa akademicka Szkoły Głównej Handlowej po raz kolejny w „Społeczniaku” 

Zamojski „Społeczniak”, podobnie jak rok wcześniej, pozytywnie przeszedł procedurę naboru do programu „Klasa akademicka SGH”. Jego celem jest rozwijanie współpracy Uczelni z wyróżniającymi się liceami w Polsce, które zaproponują swoim uczniom ciekawe rozwiązania w zakresie nauczania przedsiębiorczości i kształtowania przedsiębiorczych postaw. W ramach zajęć edukacyjnych w zamojskim liceum uczniowie będą uczestniczyć w cyklicznych warsztatach, ćwiczeniach symulacyjnych, spotkaniach z przedstawicielami biznesu, licznych konkursach i eventach oraz grach dydaktycznych z zakresu ekonomii. Taki sposób pracy – realizowany z uczniami tegorocznej klasy akademickiej SGH, świetnie sprawdził się w szkolnej rzeczywistości, co z entuzjazmem podkreśla młodzież.

„Klasa 1e w I Społecznym Liceum Ogólnokształcącym nie jest kolejną, zwyczajną klasą o profilu matematyczno-ekonomicznym – mówi Michalina – Dzięki patronatowi SGH mamy możliwość brania udziału w różnych wydarzeniach organizowanych zarówno na uczelni w Warszawie, jak i w naszej szkole”.

„Oprócz podstawowego programu nauczania mamy dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, takie jak „Maratony Przedsiębiorczości” lub „K@feteria edukacyjna” – dodaje Ksenia i zaraz wyjaśnia – Kafeteria to platforma e-learningowa, skierowana do uczniów biorących udział w programie. Zawiera 16 modułów w 5 blokach tematycznych, które przygotowano w formie wykładu lub serii filmów. Każda część kończy się testem online”.

O maratonach ciepło wypowiadają się wszyscy uczniowie 1e:

– Dwukrotnie braliśmy już udział w całonocnych maratonach przedsiębiorczości – mówi Wiktoria – mogliśmy się zintegrować oraz lepiej przyswoić zagadnienia związane z ekonomią.

– Gdy pierwszy raz usłyszałam o tym, że muszę zostać na całą noc w szkole, nie byłam zadowolona. – dodaje Monika ze śmiechem – Okazało się jednak, że było fajnie i sami prosiliśmy o kolejny maraton!

– To nauka przez zabawę, a w dodatku przyjemna – stwierdza Kasia – Od późnego popołudnia do rana zostajemy w szkole. Jednak nie są to typowe zajęcia szkolne: oglądamy filmy, tworzymy plakaty, gramy w gry planszowe…

– Wykonujemy zadania, gdzie możemy użyć zdobytej wiedzy w praktyce – wtrąca Natalia, a Michasia wspomina o odgrywaniu śmiesznych scenek, Ksenia dodaje:

– Każdy maraton jest przeprowadzony w bardzo ciekawy sposób, wymaga od nas użycia wyobraźni, zdolności artystycznych a przede wszystkim uczy logicznego myślenia.

Maciej podkreśla: – Dzięki wszystkim zabawom oraz prezentacjom nauka przestaje być męcząca, zapominamy o śnie i wchłaniamy wiedzę…

Okazuje się jednak, że zdobyte wiadomości przekładają się na praktykę – po pierwszym maratonie Michał postanowił się sprawdzić swoje umiejętności: – Założyłem konto na wirtualnej giełdzie i postanowiłem „zainwestować”. Z jakim skutkiem?– nie chce przyznać. Zamiast tego wspomina o uczestnictwie w wykładach prowadzonych przez pracowników naukowych z SGH.

– Jeden z nich odbył się w szkole. We wrześniu przyjechała do nas pani profesor Urszula Ornarowicz z wystąpieniem dotyczącym organizacji oraz wszelkich pojęć związanych z tym tematem – mówi Michalina.

– W ten sposób dowiedzieliśmy się, w jaki sposób prowadzone są zajęcia na uniwersytecie i nie będzie to już dla nas niespodzianką, gdy pójdziemy na studia – opiniuje Wiktoria.

Młodzież niezwykle pozytywnie wspomina marcowy wyjazd na Dni Otwarte SGH. Była to dla nich okazja do przyjrzenia się funkcjonowaniu uczelni, zwiedzania budynków wraz ze słynną Aulą Spadochronową z charakterystycznymi świetlikami w suficie, wzięcia udziału w wykładach i prelekcjach oraz poznania innych uczniów z klas patronackich warszawskiej uczelni.

Swoją niemal całoroczną naukę młodzież kwituje krótko: „klasa pod patronatem SGH otwiera nowe możliwości”, „jestem dumny z tego, że jestem uczniem takiej klasy”, „poznałem osoby, które mają podobne zainteresowania do moich”, „klasę akademicką polecam każdemu”, „działania prowadzone w ramach klasy akademickiej SGH umożliwiają nam lepszy start w przyszłość”, „nasza klasa jest jeszcze bardziej zgrana”, „dobrze zrobiłam wybierając klasę”, „tej decyzji na pewno nigdy nie będę żałował”, „z niecierpliwością czekam co przyniosą kolejne lata… jakie będą następne eventy, wykłady czy maratony”.

Dyrekcja szkoły podkreśla, że wszystkie działania zostały starannie zaplanowane po to, aby młodzież kształcąca się w klasie akademickiej SGH bez problemu podjęła w przyszłości studia na kierunkach ekonomicznych. Już teraz rozpoczął się nabór do klasy pierwszej, która zostanie objęta patronatem SGH, a jej oferta edukacyjna skierowana jest szczególnie do tych gimnazjalistów, którzy swoją przyszłość łączą z przedsiębiorczością i działaniami biznesowymi, nie boją się wyzwań, są kreatywni, otwarci na współpracę i wspólne działania. Nowo powstająca klasa będzie miała profil matematyczno-geograficzny z rozszerzonym programem nauczania języka angielskiego, matematyki i geografii, a ucząca się w niej młodzież zyska okazję do stałego kontaktu ze środowiskiem akademickim, uczestniczenia w dedykowanych zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez wykładowców SGH oraz aktywnego udziału w projektach i przedsięwzięciach o tematyce związanej z szeroko rozumianą przedsiębiorczością. Niewątpliwym atutem jest możliwość korzystania z uczelnianej biblioteki oraz współpraca ze studenckimi kołami naukowymi. Uczniowie będą mogli uczestniczyć w dedykowanych kursach e-learningowych dla pogłębienia wiedzy ekonomicznej. Najzdolniejszym SGH proponuje tutoring, czyli zindywidualizowaną metodę edukacji, opartą na bezpośrednich spotkaniach z tutorem, gdy w atmosferze wzajemnego zaufania i szacunku opiekun towarzyszy swojemu młodemu podopiecznemu w drodze przez edukację: pomaga, wspiera, stawia wyzwania i czuwa nad ich realizacją.

Klasa patronacka SGH w I Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Unii Europejskiej w Zamościu to również szansa na wykreowanie ducha przedsiębiorczości w regionie. Zrozumienie mechanizmów rządzących gospodarką może stać się bodźcem dla młodych ludzi do działania na własny rachunek i prowadzenia biznesowej działalności również w obszarach niespotykanych dotąd na zamojskim rynku. „Społeczniak” zaprasza wszystkich tych, którzy przede wszystkim mają marzenia i chcą je realizować, są gotowi aktywnie zdobywać wiedzę i nowe umiejętności.

(kaga)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here